تنها ۵۸ درصد دان مرغداران خراسان شمالی، یارانه‌ای دریافت شد

تنها ۵۸ درصد دان مرغداران خراسان شمالی، یارانه‌ای دریافت شد
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: یکی از علت‌های افزایش قیمت گوشت مرغ، افزایش هزینه‌های تولید است، در این استان مرغداران تنها ۵۸ درصد از دان مورد نیاز را، یارانه‌ای دریافت کرده و مابقی را از بازار آزاد خریداری کردند.
محمد محمدزاده اظهار داشت: دان مورد نیاز مرغداران، با تاخیر به دست می رسد و این تولیدکنندگان به موقع آن را دریافت نکرده اند.
وی، کاهش جوجه ریزی در سالن های مرغداری را عامل دیگر افزایش قیمت گوشت مرغ عنوان کرد و افزود: اردیبهشت ماه امسال، میزان جوجه ریزی در سالن های مرغداری استان نسبت به مدت مشابه پارسال، ۴۵ درصد کاهش داشته است، و به همین علت، میزان تولید کاهش دارد.

وی افزود: اردیبهشت ماه امسال ۶۳۶ هزار و ۲۰۰ قطعه جوجه ریزی در سالن های مرغداری استان انجام شده است این رقم در مدت مشابه پارسال، یک میلیون و ۱۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی بود.
محمدزاده گفت: در خردادماه امسال، یک میلیون و ۸۹ هزار قطعه جوجه ریزی در سالن های مرغداری استان انجام شده که این رقم در مدت مشابه پارسال، ۶۶۳ هزار قعطه گزارش شده است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: پیش بینی می شود قیمت گوشت مرغ در ماه آتی، تعدیل شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده های مورد نیاز مرغداران خاطرنشان کرد: البته جوجه ریزی ها در این دوره، با قیمت های جدید بازار، انجام شده است و بخشی از نیاز نهاده ها، از بازار آزاد تامین شده است، بر این اساس، هزینه تمام شده تولید بالاتر است اما در مجموع، با افزایش میزان تولید، قیمت گوشت مرغ، تعدیل خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: قیمت مصوب سویا به ازای هر کیلوگرم ۲۷ هزار ریال و قیمت ذرت ۱۵ هزار ریال است اما این قیمت ها در بازار آزاد، بسیار بیش از این است.

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ‌فروشان و قصابان بجنورد هم گفت: قیمت گوشت مرغ کشتار روز، به ازای هر کیلوگرم، امروز تا ۱۸۷ هزار رسیده است و این محصول به صورت میانگین، با قیمت ۱۷۴ هزار ریال عرضه می شود.
حسین قاسم زاده اظهار داشت: روز گذشته قیمت گوشت مرغ ۱۷۳ هزار ریال بود که با روند افزایشی، امروز به ۱۸۷ هزار ریال رسیده است.
وی درباره قیمت تخم مرغ در مرکز استان گفت: قیمت این محصول به ازای هر کیلوگرم، ۱۲۷ هزار ریال است، البته بر اساس آنچه اعلام شده، ستاد تنظیم بازار در سطح کشور قیمت تخم مرغ درب مرغداری را ۹۵ هزار ریال و برای مصرف کننده ۱۱۰ هزار ریال تعیین کرده است.
وی افزود: در صورت تحقق این امر، در استان با کمبود تخم مرغ در استان روبه رو خواهیم شد، زیرا نیاز به این محصول در صنعت غذایی زیاد است و بعید به نظر می رسد، استان ما به میزان نیاز، بتواند آن را تامین کند.

رییس اتحادیه لبنیات، مرغ‌فروشان و قصابان بجنورد گفت: ۹۵ درصد از تخم مرغ مورد نیاز خراسان شمالی از خارج استان تامین می شود.
سالانه حدود ۲۲ هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی مصرف می شود که حدود ۶ هزار تن از این میزان از سایر استان ها تامین می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com