تلاش وزارت جهاد کشاورزی برای تولید مرغ و تخم مرغ بومی

تلاش وزارت جهاد کشاورزی برای تولید مرغ و تخم مرغ بومی
افزایش تولید تخم‌مرغ بومی و پرورش مرغ‌های تخم‌گذار به روش سالم و بیولوژیک از مهمترین برنامه های وزارت جهاد کشاروزی است .
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی حین دیدن مرکز اصلاح نژاد مرغ بومی اصفهان و در آستانه روز جهانی تخم مرغ گفت : هم اکنون 10 درصد از 900هزار تن تخم مرغ تولیدی کشور از مرغ‌های بومی به دست می آید.
آقای حسن رکنی با بیان اینکه در مرکز اصلاح نژاد اصفهان سالانه یک میلیون قطعه مرغ بومی تولید می شود افزود : با برنامه ریزیهای انجام شده در این مرکز ، تولید مرغ بومی با بهره وری زیاد و سلامت کامل در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه تا کنون 16 نسل مرغ بومی در این مرکز اصلاح نژاد شده اند گفت : در ابتدای این طرح هر مرغ در هر دوره 60 تخم مرغ تولید می کرد که این میزان هم اکنون به 160 عدد رسیده است.
اقای رکنی در ادامه گفت : استان اصفهان با 153واحد مرغداری تخم‌گذار حدود 8 میلیون و500 هزار قطعه مرغ تخم‌گذار و 87 هزار تن تخم مرغ در سال تولید می کند و از این نظر رتبه چهارم کشور را دارد .
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرانه مصرف تخم مرغ در ایران 10کیلوگرم و در جهان 18کیلوگرم است افزود : تخم مرغ ازکامل‌ترین ، ارزان‌ترین و فراوان‌ترین غذای پروتئینی است و بعد از شیر جایگاه دوم را در تغذیه مردم دارد .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com