تعداد کشتارگاه های صنعتی دام و طیور از مرز 300 جایگاه گذشت

تعداد کشتارگاه های صنعتی دام و طیور از مرز 300 جایگاه گذشت
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از وجود 309 کشتارگاه صنعتی دام و طیور خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد 244 کشتارگاه صنعتی طیور و 65 کشتارگاه دام در کشور فعال است.
از سازمان دامپزشکی کشور، ˈمحسن مشکوةˈ با تاکید بر نقش کشتارگاه های صنعتی در زنجیره تولید مواد غذایی سالم، راه اندازی تعداد گسترده ای از کشتارگاه های صنعتی دام و طیور را از دستاوردهای سازمان دامپزشکی کشور طی سالهای اخیر عنوان کرد و افزود: این در حالیست که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تنها چهار کشتارگاه صنعتی در کشور وجود داشت.
وی به تولید سالانه یک میلیون تن گوشت قرمز و یک میلیون و 800 هزار تن گوشت سفید در کشور اشاره کرد و گفت: تولید این حجم از گوشت قرمز و سفید، بدون تلاش و همکاری سازمان دامپزشکی کشور میسر نخواهد بود.
به گفته ی مشکوة، سالانه 10 میلیون تن شیر و حدود 900 هزار تن تخم مرغ نیز در کشور تولید می شود.
معاون بهداشتی و پیشگیری این سازمان تصریح کرد: همچنین باید به این نکته توجه داشت که بدنبال افزایش تولید دام و فرآورده های دامی، تراکم در واحدهای تولیدی بیشتر می شود.
وی اضافه کرد: بنابراین به تناسب افزایش تولید دام و طیور، احتمال بروز و شیوع بیماری نیز افزایش می یابد که این مساله وظایف سازمان دامپزشکی کشور را چند برابر می کند.
مشکوة تصریح کرد: در صورتی که نتوانیم بستر بهداشتی مناسبی در این بخش ایجاد کنیم، امکان تولید این حجم از دام، طیور و فرآورده های خام دامی وجود نخواهد داشت.
به گفته ی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور، درحال حاضر 95 درصد دارو، واکسن و مواد بیولوژیک مورد نیاز دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل توسط 151 کارخانه داخلی تامین می شود؛ این در حالی است که هنوز وابستگی به واردات مواد اولیه همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: هرچند تولید مواد اولیه پر مصرف در 11 کارخانه داخلی بخشی از نیاز ما به مواد اولیه را برطرف کرده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com