تشکیل کارگروه ساماندهی تولیدات دامی

تشکیل کارگروه ساماندهی تولیدات دامی
سازمان جهاد کشاورزی در عرضه شیر نظارت مستمر دارد، اما عدم نظارت بازرگانی بر روی فرآورده‌های شیری باعث افزایش قیمت شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اعلام این مطلب گفت: بخش بازرگانی در تنظیم بازار فقط مصرف‌کننده را در نظر دارد، در حالی که به بخش تولید توجه نمی‌کند. به‌منظور تنظیم بازار و در نظر گرفتن همزمان تولیدکننده و مصرف‌کننده، کارگروه ساماندهی تولیدات دامی به ریاست معاون برنامه‌ریزی استاندارد یزد تشکیل شد.
سیدجمال سجادی‌پور افزود: امسال حدود 14 هزار و 500 تن تخم‌مرغ در یزد تولید می‌شود که به‌دلیل هزینه بالا و قیمت پایین تولیدکننده سودی نمی‌برد. با تشکیل این کارگروه، مرغداران حمایت می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: امسال در استان پیش‌بینی می‌شود حدود 40 هزار تن گوشت مرغ، 13 هزار تن گوشت قرمز، 190 هزار تن شیر، 660 تن ماهی، 180 تن عسل و سه هزار و 200 تن گوشت سایر ماکیان ازجمله بلدرچین، کبک و شترمرغ تولید شود.
این مقام مسئول ادامه داد: 50 درصد تولیدات گوشت مرغ و شیر مازاد بر نیاز استان است و به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.
سجادی‌پور در بخش دیگر سخنانش به تولیدات باغی و زراعی استان اشاره کرد و یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال 670 هزار تن تولیدات زراعی، 230 هزار تن تولیدات باغی و 303 هزار تن تولیدات گلخانه‌ای برداشت شود.
وی تصریح کرد: یزد رتبه دوم تولید پسته کشور را دارد که سالانه حدود 40 هزار تن برداشت می‌شود که 60 درصد آن به اروپا و آسیای میانه صادر می‌شود. حتی با توجه به مقررات سخت‌گیرانه ژاپن این محصول به آنجا نیز صادر می‌شود.
سجادی‌پور در پایان تأکید کرد: با توجه به اینکه یزد یکی از استان‌های خشک کشور است، عمده رویکرد آن در طرح توسعه کشاورزی متوجه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، مجتمع‌های دامپروری، پرورش طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com