تشکیل بارانداز تخم‌مرغ در استان‌ها با دستور وزیر جهاد کشاورزی

تشکیل بارانداز تخم‌مرغ در استان‌ها با دستور وزیر جهاد کشاورزی
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به طرح ایجاد بارانداز تخم مرغ در کشور برای مدیریت عرضه، گفت: با ایجاد این باراندازها در استان‌ها اصناف می‌توانند با ارایه معرفی‌نامه و تاییدیه از وزارت صنعت و معدن تخم‌مرغ را با نرخ مصوب دریافت کنند.
محمدرضا طلایی در حاشیه  بازدید از بندر چابهار برای تخلیه نهاده های دام و طیور در کنفرانس خبری به شکل مجازی افزود: ما هیچ افزایش قیمت تخم‌مرغ را قبول نداریم و هیج دلیلی برای گران فروشی این کالا در بازار نیست.
به گفته وی، اکنون شرکت پشتیبانی امور دام بحث تنظیم بازار تخم مرغ را برعهده گرفته و اعتقاد داریم که تخم مرغ باید با نرخ مصوب به دست مصرف کنندگان برسد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور اظهارداشت: درحال حاضر تخم مرغ درب واحدهای تولیدی با نرخ مصوب خریدرای می شود بنابراین هر گونه افزایش قیمت روی این محصول بیانگر گران فروشی است.
وی با بیان اینکه نرخ مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ برای مصرف کنندگان ۱۴ هزارو ۵۰۰ تومان است، تصریح کرد: اکنون تخم مرغ با نرخ های مصوب توسط میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای در حال توزیع است.

جزییات تشکیل بارانداز تخم مرغ
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طبق دستور وزیر جهاد کشاورزی با تشکیل باراندازهایی در سراسر کشور، روش توزیع تخم مرغ تغییر می یابد.
وی اظهارداشت: براساس ایجاد این باراندازها در استان ها اصناف می توانند با معرفی نامه و تاییدیه از وزارت صنعت و معدن تخم مرغ با نرخ مصوب تامین و عرضه کنند.

خوراک دام فرخی

طلایی با اشاره به اینکه بازار تخم مرغ توسط عده ای دلال و سودجو نامتعادل شده است، افزود: کمبودی در تولید تخم مرغ رخ نداده است، زیرا تا یک ماه گذشته این محصول به کشورهای هدف صادر می شد.
وی تصریح کرد: هر ساله در نیمه دوم سال به دلیل سرمای هوا علاوه بر افزایش مصرف، برخی اقدام به نگهداری تخم مرغ می کنند که همین امر در نامتعادل شدن بازار این محصول اثرگذار است اما با این وجود در تولید و تامین تخم مرغ مورد نیاز کشور با نرخ مصوب هیچ مشکلی وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور درباره گران فروشی برخی فروشندگان بر مبنای کیفیت تخم مرغ، گفت: اکنون برخی مغازه داران و خرده فروشی ها به دلیل روند قیمت گذاری و اختلاف نرخ تخم مرغ معمولی و بسته بندی اقدام به گران فروشی می کنند.
وی افزود: به هر حال تخم مرغ بسته بندی به دلیل درجه بندی و هزینه های بسته بندی دارای تفاوت قیمت اندکی با تخم مرغ معمولی است، اما این بدان معنا نیست که عده ای از این وضعیت  سوء استفاده کنند.
طلایی با اشاره به اینکه سازمان های نظارتی سرعت نظارت را در بازار افزایش داده اند، گفت: در صورت ارایه هر گونه گزارشی مبنی بر گران فروشی توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان پیگیری و با متختلفان برخورد قانونی می شود.
وی افزود: در حال حاضر شرکت پشتیبانی اموردام کشور برای توزیع تخم مرغ با نرخ مصوب محدودیتی درعرضه این محصول به میادین میوه و تره بار و فروشگاه ای زنجیره ای و اصناف مورد تایید وزارت صنعت و معدن ندارد.
طبق بررسی های میدانی اکنون قیمت هر شانه تخم مرغ در بازار بیش از  ۴۰ هزارتومان است این درحالیست که تخم مرغ شانه ۳۰ تایی معمولی در خرده فروشی ها موجود نیست.
براساس آمارها سال گذشته بیش از یک میلیون تن تخم مرغ در کشور تولید شد که هر ساله بخش مازاد آن به کشورهای همسایه صادر می شود.
طبق گفته مسئولان، تا ابتدای آذرماه جاری تخم مرغ به کشورهای هدف صادر می شد که اکنون حدود یک ماه است که در صادرات این محصول ممنوعیت ایجاد شده است.
 
نظرات شما
  •  

    Hg گفت : ۹۹/۱۰/۰۱

    از کجا فهمیدید به ما هم بگید

    پاسخ...
  •  

    حسین افشار گفت : ۹۹/۱۰/۰۱

    با سلام.ندانم کاری و بی مسئولیتی در مقابل حقوق تولید کننده و مصرف کننده نتیجه ای جز جیره بندی و کوپونی شدن نخواهد داشت.کنترل دستوری نرخها بدون توجه به قیمت تمام شده دست درازی به جیب تولید کننده است و حرکات پوپولیستی جهت انحراف افکار عمومی جهت جلوه دادن گرانفروشی توسط دیگران در حالیکه دولت عامل اصلی گرانی است بر همگان عیان است

    پاسخ...
  •  

    بهرام گفت : ۹۹/۱۰/۰۱

    با سلام .
    نظر ایشان کاملا غیر کارشناسی و غیر منطقی است
    و مشخص است ایشان در مورد بازار تخم مرغ اطلاعاتی ندارند
    و متاسفانه با این تصمیمات بدتر پول بیت المال را هزینه بار انداز و تشریفات بی جهت میکنند
    بازاامروز یکم دی ماه ۹۹ تخم مرغ درب مرغداری کیلویی ۱۶۰۰۰ تومان با اختلاف ۲۰۰ تومان بالا و پایین بوده
    اونوقت اینا از توزیع کننده انتظار معجزه دارن

    شما به اسم بازارگاه یا تهدید قطع کردن دون بزور ۱۲ ازشون میخرید ولی به توزیع کننده این قیمت ها نمیدن
    ضمنا بازار به حدی رقابتی هست که هیچ احدی نمیتونه پایین بخره و تو رقابت بالا بفروشه
    متاسفانه شما از تریبون رسانه استفاده کردید و به حدود ۱۰ هزار نفر فعال این صنف تهمت زدید .
    کاش رسانه صحبت های شما رو ی طرفه پخش نمیکرد و چند نفر از فعالان طرف ادعای شما هم میورد رو خط تا عدالت اجرا میشد
    یا علی

    پاسخ...
  •  

    بهرام گفت : ۹۹/۱۰/۰۱

    سلام .
    نظر رئس پشتیبانی کاملا غیر کارشناسی و تهمت به قشر توزیع است

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com