تشدید نظارت بر بهبود کیفیت داروهای مورد نیاز دامداران

تشدید نظارت بر بهبود کیفیت داروهای مورد نیاز دامداران

سرپرست اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از تشدید نظارت بر بهبود کیفیت داروها و واکسن‌های مورد نیاز دامداران در این اداره کل خبر داد.
سیدرضا ثقلینی با اشاره به اهمیت و ضرورت استفاده صحیح و مناسب از فرآورده‌های دارویی دامی، بر نظارت مستمر و دقیق این اداره کل بر مراحل تولید و توزیع صحیح و اصولی دارو و فرآورده‌های بیولوژیک تأکید کرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در سطح استان تعداد 148 مرکز درمانی، هفت آزمایشگاه و 93 مرکز مایه‌کوبی در حال فعالیت هستند که کارشناسان اداره دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان به صورت مستمر بر فعالیت‌ها و نحوه عملکرد آنها نظارت کامل دارند که در همین راستا نیز در حدود هزار و 320 مورد بازدید از این مراکز در پنج ماهه امسال صورت گرفته است.
ثقلینی در ادامه گفت: چهار شرکت خصوصی مسئول پخش استانی دارو، واکسن و مواد بیولوژیک و 107 داروخانه در استان مشغول به کار هستند، این واحد‌ها نیز تحت بازرسی و نظارت این اداره کل قرار دارند و در همین راستا در پنج ماه ابتدای سال 88، حدود 800 مورد بازدید از این شرکت‌ها و داروخانه‌های دامی سراسر استان به عمل آمده است تا از پخش هرگونه داروی غیرمجاز، تاریخ منقضی و ... جلوگیری به عمل آید.
وی همچنین از تشدید نظارت بر بهبود کیفیت داروها و واکسن‌های مورد نیاز دامداران در این اداره کل خبر داد و تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی استان همواره در تلاش است تا داروها و واکسن‌های مورد استفاده دامداران از کیفیت‌های لازم و کافی برخوردار باشد.
سرپرست اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی در ادامه ضمن تأکید بر تشدید نظارت بر مراحل تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و برخورد با متخلفان تهدیدکننده بهداشت مردم اظهار داشت: در این مدت در پی افزایش و تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی تعداد 137 فقره پرونده حقوقی مربوط به متخلفان بهداشتی مفتوح و 37 مورد آن منجر به پلمب و تعطیلی اماکن متخلف شده که این آمار و ارقام حکایت از افزایش 37 درصدی فعالیت واحد حقوقی این اداره کل دارد.
وی همچنین با اشاره به 48 فقره پرونده تخلفاتی در مرداد ماه سال جاری که 18 مورد آن منجر به پلمب شده افزود: فعالیت واحد حقوقی در مرداد ماه نسبت به چهار ماه ابتدایی سال، 50 درصد افزایش داشته است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com