تشخیص ارگانیک بودن مرغ با ردیاب هوشمند

تشخیص ارگانیک بودن مرغ با ردیاب هوشمند
با قرارگرفتن یک ردیاب هوشمند بر پای حیوانات مزرعه می‌توان به تمامی اطلاعات و داده‌های رشد، میزان مصرف روزانه غذا و حتی بیماری احتمالی در طول رشد آنها دسترسی داشت و با تشخیص ارگانیک بودن، آن را خریداری کرد.
بسیاری از فروشنده‌ها ادعای سلامت و ارگانیک بودن محصولات خود را دارند و آن را با قیمتی بسیار گران‌تر از محصولات دیگر به فروش می‌رسانند. اما چگونه می‌توان تشخیص داد یک محصول در محیطی کاملاً ارگانیک و به دور از آفت کش‌های شیمیایی رشد پیدا کرده است. برای حل این مشکل کمپانی چینی ZhongAn Online ردیاب‌های هوشمندی را بر پای هزاران جوجه نصب کرده است.
این ردیاب‌ها با بهره‌گیری از سنسورهای ویژه، تمامی اطلاعات جوجه‌ها از بدو تولد تا رسیدن به بلوغ و آماده‌سازی برای فروش را ثبت و ضبط می‌کند. این سنسور‌ها میزان و نوع دانه مصرفی در طول روز و همچنین بروز بیماری در طول حیات وی را ثبت می‌کند. این سیستم همچنین وجود بیماری آنفلوانزای مرغی در طول حیات حیوان را تشخیص داده و در حافظه خود ثبت می‌کند. با فروش محصولات پروتئینی توسط این کمپانی، این ردیاب‌ها در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.  خریداران با دسترسی به اطلاعات مرتبط با سلامت حیوانات مزرعه می‌توانند با خیال راحت و آسوده تری محصولات ارگانیک را خریداری کرده و آن را به مصرف برسانند.
به گفته این شرکت چینی این فناوری تا سال آینده در 2500 مزرعه قرار خواهد گرفت. این کمپانی در حال حاضر مشغول ساخت سیستمی مبتنی بر فناوری تشخیص چهره است تا اطلاعات چهره مرغ خریداری شده با مرغ نگهداری شده در مزرعه تطبیق داده شده و در صورت تأیید به مشتری ارسال شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com