تزریق ۲۴۰ هزار دز واکسن آنفلوانزا در مزارع پرورش بوقلمون قزوین

تزریق ۲۴۰ هزار دز واکسن آنفلوانزا در مزارع پرورش بوقلمون قزوین
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور استان قزوین گفت: در سال گذشته بیش از ۲۴۰ هزار دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد در مزارع پرورش بوقلمون استان استفاده شد.
وحید ابراهیم نژاد حمیدی اظهار کرد: با توجه به نقش واکسیناسیون در افزایش سطح ایمنی طیور در مقابل عوامل بیماریزا و پوشش کامل مزارع صنعتی بوقلمون استان با واکسن مذکور در کنار رعایت اصول امنیت زیستی موردی از بیماری در مزارع تحت پوشش مشاهده نشد.
وی افزود: در راستای سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور و با هدف افزایش سطح ایمنی طیور صنعتی در زمان مواجه با ویروس، پیشگیری و کنترل بیماری و کاهش تلفات و انتشار ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در جمعیت طیور صنعتی استان، پس از انجام عملیات واکسیناسیون بر علیه بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گروه‌های مشخصی از جمعیت طیور هدف شامل مزارع مرغ مادر، تخمگذار صنعتی و پولت تخمگذار استان، عملیات واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مزارع صنعتی پرورش بوقلمون استان نیز از اواسط تیرماه سال ۹۸ آغاز شد.
ابراهیم نژاد حمیدی تصریح کرد: واکسیناسیون مذکور بر اساس دستورالعمل‌های مربوط به واکسن در ۲ نوبت در طول دوره پرورش در تمامی مزارع صنعتی پرورش بوقلمون استان انجام می‌گیرد. با توجه به حساسیت بالای گونه بوقلمون به ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، اهمیت انجام واکسیناسیون در این مزارع جهت حفظ جمعیت و تداوم تولید صنعت طیور استان، محافظت از بهداشت عمومی از طریق کاهش سرعت گردش و شیوع بیماری و فراهم نمودن امنیت و ایمنی مواد غذایی استان دوچندان است.
وی تشریح کرد: در مجموع طی سال ۹۸ میزان ۲۴۳ هزار و۳۰۰ دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کلیه مزارع پرورش بوقلمون استان مصرف شده که با توجه به نقش واکسیناسیون در ارتقا سطح ایمنی طیور در مقابل عوامل بیماریزا و پوشش کامل مزارع صنعتی بوقلمون استان با واکسن مذکور در کنار رعایت اصول امنیت زیستی، موردی از بیماری در مزارع تحت پوشش مشاهده نشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com