تخم مرغ ها در انتظار حک شدن قیمت

تخم مرغ ها در انتظار حک شدن قیمت
دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: با ابلاغ این مصوبه از سوی وزارتخانه این طرح به صورت آزمایشی در سه استان تهران، قزوین و البرز تا پایان تیر ماه عملیاتی خواهد شد.
سیدفرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با اشاره به وضعیت قیمت تخم مرغ اظهار داشت: قیمت تخم مرغ نسبت به هفته گذشته با ثبات بوده به طوریکه میانگین هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 2 هزار و 800 تومان به فروش می رسد که با احتساب 10 درصد سود مرغداران با زیان هزار و 140 تومانی مواجه هستند.
وی با اشاره به تاثیر افزایش صادرات بر قیمت گفت: با توجه به آنکه افزایش صادرات به افغانستان به صورت متمرکز نیست و به صورت پراکنده از استان های مختلف انجام می شود از این رو این امر تاثیری در افزایش قیمت نداشته و تنها تا حدودی به تثبیت قیمت ها کمک کرده است.
طلاکش با بیان اینکه روزانه 250 تن تخم مرغ به عراق و افغانستان صادر می شود، بیان کرد: با اتمام ماه رمضان پیش بینی ما مبنی افزایش صادرات است اما این امر تنها با رقابت با سایر رقبا همچون ترکیه و هندوستان در بازارهای هدف امکان پذیر خواهد بود چرا که در غیر اینصورت میزان صادرات در مقایسه با سال های گذشته با کاهش روبرو خواهد بود.
وی ادامه داد: با توجه به کاهش مصرف تخم مرغ در داخل ، عمده تغییرات قیمت تنها منوط به افزایش صادرات خواهد بود و ازطرفی براساس برآوردهای به عمل آمده میانگین قیمت هر کیلو تخم مرغ همانند سال گذشته 3 هزار و 400 تومان خواهد بود.
طلاکش با اشاره به مشوق های صادراتی بیان کرد: در مجموع مشوق های صادراتی برای محصولات کشاورزی و به ویژه تخم مرغ اختصاص نیافته و تنها مبلغ 20 میلیارد تومان به صورت تسهیلات از سوی صندوق حمایت از طیور به این امر تخصیص یافته که متاسفانه هنوز در اختیار مرغداران قرار نگرفته است.
تخم مرغ ها در انتظار حک شدن قیمت هستند
دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با اشاره به حک شدن قیمت بیان کرد: منتظر ابلاغ این مصوبه از سوی وزارتخانه هستیم چرا که با ابلاغ این مصوبه این طرح به صورت آزمایش در سه استان تهران، قزوین و البرز  تا پایان تیر ماه عملیاتی خواهد شد.
گفتنی است براساس مصوبه قیمت هر عدد تخم مرغ با زرده معمولی 320 و زرده زعفرانی 330 تومان است که در پاییز با افزایش مصرف تا حدودی قیمت ها افزایش خواهد یافت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com