تخم مرغ بسته بندی شده، قیمت تولید را افزایش نمی دهد

تخم مرغ بسته بندی شده، قیمت تولید را افزایش نمی دهد
در تاریخ 21 / 10 / 90 خبری تحت عنوان تخم مرغ فاسد در مرغداری ها وجود ندارد در فکس نامه و سایت موسسه قرار گرفت که در آن دکتر نبی پور - مدیر عامل اتحادیه مرغداری های استان تهران - اعلام کرده بود : "کارخانجات صنایع غذایی، تخم مرغ های پاستوریزه و مارک دار خریداری می کنند که هزینه ی تولید آنان دو برابر شده و بسیاری از آنان برای کاهش هزینه تخم مرغ سالم و فله ای از مرغداری ها خریداری می کنند"
وی ادامه داده بود: " نبی پور ادامه داد: به دلیل افزایش هزینه ی تخم مرغ پاستوریزه و مارک دار صنایع غذایی به سمت و سوی خرید تخم مرغ فله ای آورده اند که بسیاری از مراکز با فاسد کردن تخم مرغ ها در جهت کاهش خرید تخم مرغ فله ای گام بر می دارند. "
در همین راستا دکتر طلاکش - دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان تخم مرغ شناسنامه دار ایران - ضمن ارائه آمار  تعداد شرکتهای فعال در تولید مایع پاستوریزه تخم مرغ در کشور که جمعا و به صورت روزانه 200 تن انواع پاستوریزه سفید، زرده و یا مخلوط تولید می کنند و در اختیار کارخانجات تولید سس، کیک، کلوچه، شکلات، فرآورده های گوشتی و قنادها قرار می گیرد، عنوان داشت : این روش تولید باعث بالا بردن رضایتمندی و استقبال  صنایع فعال بالا قرار گرفته است و سازمان غذا و دارو و اداره کل سلامت محیط و کار وزارت بهداشت طی بخشنامه ای از کل فعالین در بخش صنایع غذایی که به نوعی تخم مرغ در تولیدات نهایی آنها نقش دارد، اکیدا اعلام نموده که از تخم مرغ پاستوریزه استفاده نمایند چرا که هم از لحاظ کیفی و هم از دیدگاه اقتصادی، مناسب تر می باشد.
طلاکش ادامه داد : پرواضح است نه تنها هزینه های تولید مایع پاستوریزه در کشور افزایش نیافته بلکه اعضای این انجمن به منظور ترویج آن، هزینه کارمزد تولید خود را کاهش داده اند که در مقایسه با مصرف تخم مرغ فله که حاوی بسیاری مخاطرات فیزیکی و یا بیولوژیک می تواند باشد، کاملا قابل توجیه و دفاع برای مصرف کنندگان می باشد.
 
نظرات شما
  •  

    اسد گفت : ۹۰/۱۰/۲۸

    کلاً آقای مدیرعامل و دبیر انجمن بفرمایند ، مقوله مارک و بدون مارک چه معنائی میتواند داشته باشد ؟!!! آیا این بدین معنا نیست که تخم مرغ های تولید شده با مارک و بدون مارک ، خوب و بد بودنشان را گویا می باشد ؟!!! و اگر چنین است چرا اجازه میدهند تخم مرغ بد هم وارد بازار شود ؟!!! کلاً چرا آقایان توان و قدرت به حرکت برای تثبیت گوشت و تخم مرغ کیفی ندارند ؟!!! واقعا این کاری کوچک را هم نمیتوانند انجام دهند ؟!!! وای برا ما و این ملت بدبخت . واسلام

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com