تجارت "تولیدات حلال" کرۀ جنوبی با امارات متحدۀ عربی

تجارت
کرۀ جنوبی با اعلام دریافت گواهی نامۀ تولیدات حلال امارات متحدۀ عربی، ابراز امیدواری کرد که تجارت قوی خود را در زمینۀ صادرات گوشتی با امارات آغاز کند.
در دیداری که سفیر کرۀ جنوبی از امارات به منظور افتتاح مرکز معاملات کشاورزی کرۀ جنوبی داشت، اعلام کرد : امیدوارم در آینده ای نزدیک محصولات کشاورزی کره در امارات مورد استفادۀ همگان قرار بگیرد.
با توجه به اینکه آب و هوای گرم و بیابانی امارات موجب می شود تا 90 درصد نیازهای مواد غذایی از طریق واردات تأمین شود ، بنابراین برقراری روابط تجاری با بازارهای جدید برای حکومت این منطقه بسیار حائز اهمیت است.
در ماه می سال جاری (اردیبهشت) شرکت معاملات تجاری کشاورزی ، شیلات و مواد غذایی کره اعلام کرد یکی از مهمترین اهداف تجاری اش رشد و توسعۀ تجارت مواد غذایی حلال است. Jae-soo گفت ظاهراً صنعت غذایی کره، این بازار را که 8 / 1 میلیارد مصرف کننده دارد فراموش کرده بود .  
وی افزود : طبق آمار و اطلاعات منابع موثق، بازار مواد غذایی حلال در سال 2012 میلادی به 088 / 1 تریلیون رسید و انتظار می رود که در سال 2018 میلادی به 626 / 1 تریلیون افزایش یابد. این در حالیست که صادرات تولیدات غذایی حلال کره در سال گذشته تنها 680 میلیون دلار بود. در واقع امروزه کمپانی های چند ملیتی غیرمسلمان هستند که بازار تولیدات حلال را به دست گرفته اند.
کره همچنین در سدد اخذ گواهینامه صادرات به اندونزی نیز هست تا بتواند به بازار این کشور که بیش از 220 میلیون مسلمان را در خود جای داده نیز راه یابد.
کرۀ جنوبی در راستای اهداف خود برای توسعۀ بازار صادرات تولیدات حلال ، در ماه آگوست سال جاری (مرداد) اقدام به برگزاری اولین "نمایشگاه تجاری تولیدات حلال" در شهر سئول کرد که از حدود 10 کشور من جمله امارات متحدۀ عربی، اندونزی ، ترکیه و مالزی بازدید کننده داشت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com