تا کنون هیچ موردی از آنفلوآنزای پرندگان در واحدهای صنعتی طیور دیده نشده است

تا کنون هیچ موردی از آنفلوآنزای پرندگان در واحدهای صنعتی طیور دیده نشده است
با انتشار خبر ورود بیماری آنفلوآنزا به ایران و ابتلای تعدادی از مرغ های بومی روستایی در مازندران برای آگاهی بیشتر تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از وضعیت انتشار این بیماری و تاثیر آن بر بخش های مختلف صنعت طیور کشور، گفتگویی با متولیان این صنعت داشته ایم.
مهندس ترکاشوند مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن:
طبق تائید سازمان دامپزشکی کشور تا کنون هیچ موردی از آنفلوآنزای پرندگان در واحدهای مرغ تخمگذار دیده نشده است، پس تولیدکنندگان این صنعت و مصرف کنندگان از این لحاظ نگرانیی نداشته باشند. اکنون در بازار تخم مرغ شرایط کاملا آرام  بوده و عرضه و تقاضا روال عادی خود را طی می کند، قیمت تخم مرغ با وجود کاهش نسبی متعادل است و همچنین در صادرات نیز تقریبا مشکلی نداشته ایم و همچنان روند خوبی را طی می کند. با این وجود ما برای پیشگیری از هرگونه آلودگی، تذکرات لازم را به واحدهای مرغ تخمگذار داده ایم و و از آنان خواسته شده است که اقدامات بهداشتی و مدیریتی خود را تشدید کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.{tor_sutitle}فارغی:مصرف کنندگان می توانند بدون هیچ نگرانی مرغ را در سبد غذایی خود استفاده کرده و از سلامت آن مطمئن باشند{/tor_sutitle}
 مهندس فارغی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یکروزه ایران:
هر نوع اعلام  شیوع بیماری از سوی سازمان دامپزشکی تعللی را در صنعت مرغداری ایجاد می کند و تا حدی بر کاهش قیمت ها موثر است در خصوص صنعت جوجه یکروز نیز همین اتفاق افتاده، اما این تغییر قیمت ها موقتی است و در مدت کوتاهی بازار به آرامش خواهد شد. با توجه به اینکه این بیماری فقط در مرغ های بومی دیده شده و هیچ گزارشی از ابتلای مرغداری های صنعتی به آنفلوآنزای مرغی گزارش نشده است، مصرف کنندگان می توانند بدون هیچ نگرانی مرغ را در سبد غذایی خود استفاده کرده و از سلامت آن مطمئن باشند. خوشبختانه دامپزشکی تا کنون اقدامات لازم را به خوبی انجام داده است تا از انتشار این بیماری به سایرنقاط کشور جلوگیری شود اما مرغداران نیز باید با رعایت بیشتر مسائل بهداشتی پیشگیری لازم را انجام دهند. اگر برخورد با این بیماری به دور از ایجاد تشنج و با تدبیر باشد تاثیر منفی چندانی بر صنعت نخواهد داشت و ادامه صادرات از مناطقی که پاک و عاری از آلودگی هستند می تواند ادامه یابد و بازار صادرات کشور آسیبی نبیند.
مهندس حسن زاده رئیس هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغ گوشتی ایران:
با اولین خبرها از مشاهده آنفلوآنزای پرندگان در ایران ما به سرعت با تعاونی های عضو جلسه ای تشکیل داده و از آنان خواستیم تمام موازین بهداشتی را با جدیت رعایت کرده و احتیاط های لازم را در نقل و انتقال مرغ زنده انجام دهند.
سازمان دامپزشکی توانسته است بیماری را در مناطق آلوده با انجام عملیات معدوم سازی و قرنطینه مهار کند، تا کنون هیج موردی از ابتلا واحدهای صنعتی مرغ گوشتی به آنفلوآنزا گزارش نشده است در نتیجه مصرف کنندگان می توانند با خیال آسوده مرغ مصرف کنند.
شک خبری ورود ویروس به ایران تا حدی بر بازار تاثیر گذاشته و قیمت ها را کاهش داده است که با گذشت زمان و برطرف شدن نگرانی ها دوباره بازار به آرامش خواهد رسید.
 
نظرات شما
  •  

    محمد از ساری گفت : ۹۴/۰۳/۳۰

    شما این اراجیف را میگویید چرا کشتارگاهای استان مرغ صنعتی را کشتار نمیکند معلومه همین کشتارگاه خدا نشناسند باز میخواهند مرغ باقیمت پایین بخرند خدا لعنت کند باعث وبانی این کار را

    پاسخ...
  •  

    دامپزشک گفت : ۹۴/۰۳/۳۰

    این حرفها همه دروغ محضه که آنفولانزا در استان مازندران دیده شده خود این آنفولانزا همان جهاد وپشتیبانی ودامپزشکی وغیره که بر صنعت طیور زور دارند وکمر مرغداران را شکاندند

    پاسخ...
  •  

    مرغدار ساروی گفت : ۹۴/۰۳/۳۰

    به گفته خودتان هیج موردی از آنفلوآنزای مرغی در طیور صنعتی مشاهده نشده پس چرا جلوی حمل مرغ زنده را گرفته اید و موجب دپوی مرغ در مرغداریها شده اید نکنه مسولین این بخش قسم یاد کردند که این صنعت را از بین ببرید که تا 95درصد موفق شدید و تبریک به شما و تسلیت به تولیدکنندگان این بخش عرض میکنیم !!!!!!!!!!!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com