رئیس سازمان دامپزشکی گفت
تاکید بر واردات دام مولد به جای واردات گوشت و دام زنده

تاکید بر واردات دام مولد به جای واردات گوشت و دام زنده
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: باید به جای واردات گوشت و دام زنده، واردات دام مولد در دستور کار ما قرار بگیرد و مسئولان مربوطه باید تلاش کنند این امر محقق شود.
علیرضا رفیعی‌پور، امروز ۳۰ اردیبهشت ۹۸، در حاشیه بازدید خبرنگاران از یک کارخانه تولیدکننده فرآورده‌های لبنی، با بیان اینکه امسال برای اولین بار تکنولوژی ساخت واکسن از کشور ترکیه وارد کشور می‌شود، افزود: تا یک سال آینده، سایت جدید تولید این واکسن‌ها در کشور راه‌اندازی شده و این واکسن‌ها در داخل تولید خواهند شد.
وی افزود: توسعه روابط بین‌الملل را از سال گذشته آغاز کردیم و آن را در دستور کار خود قرار دادیم، همچنین برآیند این اقدامات، منجر به واردات محصولات پروتئینی مانند گوشت و انواع داروها و واکسن‌ها به کشور، بدون هیچ مشکلی شد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: در حال حاضر واردات این گونه محصولات از ۴۲ کشور انجام می‌شود و تحریم‌ها هیچ تأثیری در روند واردات نداشته است.
رفیعی پور گفت: سازمان دامپزشکی کشور، دستورالعمل‌ها را متناسب با شرایط تحریمی تغییر داده و تلاش می‌کند، خلاقیت‌ها و نواندیشی را در بدنه سازمان تقویت کند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه باید نگرانی‌های تولیدکنندگان برطرف شود، خاطرنشان کرد: تفویض اختیارات را از سازمان‌ها به ادارات کل و شبکه‌ها انجام دادیم و در حال حاضر، ادارات جز، به راحتی می‌توانند مجوزها و پروانه‌های مراکز تولیدی بزرگ را صادر کنند.
وی افزود: برای اولین‌بار ایجاد سه شرکت خصوصی در کنار واکسن و سرم‌سازی رازی، تولید واکسن تب برفکی روغنی را استارت زده و قرار است در آینده نزدیک، تعداد آن به چهار شرکت برسند.
وی با بیان اینکه مشکل تولید واکسن بذر آن است، یادآور شد: در حال حاضر بذر واکسن فوق حاد پرندگان در داخل ساخته می‌شود و قرار است بذر واکسن دام و طیور و آبزیان هم با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان که اعتبار آن را نیز دریافت کرده است، در آینده نزدیک تولید شود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه کشتارگاه خرمشهر استانداردهای بین‌المللی را گذرانده اند، تصریح کرد: به زودی دام‌های کشورهای دیگر در این مجموعه کشتار خواهند شد.
وی با بیان اینکه تاکنون درباره پرورش شتر در کشور غفلت شده است، گفت: شرایط آب و هوایی و اقلیمی کشور ما طوری است که نگهداری این حیوان می‌تواند بسیار سودآور باشد که بر همین اساس،برای اولین‌بار در سال جاری تعداد ۵۰۰ نفر شتر از کشور قطر وارد شده و قرار است این تعداد به ۱۰ هزار نفر برسد.
رفیعی پور اظهار داشت: همچنین برای پرورش ماهی در قفس، هدف‌گذاری شده که حجم تولید به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن برسد.
به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور، تفاهم نامه‌هایی هم با اتحادیه اروپا برای صنعت پول‌ساز پرورش اسب امضا شده و قرار است این صنعت مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رفیعی‌پور، واردات دام مولد به جای واردات گوشت و دام زنده و همچنین پرورش سایر ماکیان مانند بلدرچین و قرقاول در کنار مرغ را از دیگر برنامه‌های سازمان دامپزشکی عنوان کرد.
وی تأکید کرد: نقش سازمان دامپزشکی کشور پس از سیل اخیر بسیار فوق‌العاده بود، چرا که با اقدامات سم‌پاشی، ضدعفونی و درمان توانست از شیوع بیماری‌های مشترک انسان و دام جلوگیری کند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: پیشرفت ۹۷ درصدی در مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان صورت گرفته، به طوری که طی سال گذشته تنها ۲ میلیون قطعه مرغ برای جلوگیری از این بیماری معدوم شد، این در حالی است که در سال ۹۶ رقم ۲۷ میلیون قطعه و در سال ۹۵ رقم ۱۰ میلیون قطعه طیور بود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور تأکید کرد: در سال ۹۸ مجوز واردات ۳۵ هزار تن گوشت داده شده که روزانه و هفتگی وارد کشور می‌شود. همچنین در سال گذشته برای واردات ۲۷ میلیون تن نهاده مجوز داده شده بود که ۱۱.۵ میلیون تن وارد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com