پیش بینی صادرات مرغ مازاد پس از ماه مبارک رمضان

پیش بینی صادرات مرغ مازاد پس از ماه مبارک رمضان
مسئول مبارزه با بیماری های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی ایلام گفت: تامین واکسن پیشگیری از بیماری های طیور باید توسط خود مرغداران و پرورش دهندگان خریداری و تزریق شود.
دکتر شهرام باسامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرغداران باید در هر دوره پرورش 45 روزه 6 تا هفت بار از انواع واکسن ها برای جلوگیری از بیماری های طیور استفاده کنند.
وی با بیان اینکه بیماری های آنفولاآنزا، گامبورو، نیوکاسل و برونشیت از بیماری های شایع و بومی در بین طیور استان است، افزود: مرغداران باید واکسن های مبارزه با این بیماری ها را تهیه کرده تا از بروز تلفات و مرگ و میر در بین مرغ های خود جلوگیری کنند.
مسئول مبارزه با بیماری های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی ایلام یادآور شد: این واکسن ها در قالب قطره چشمی، اسپری، آشامیدنی و تزریقی است که در هر دوره جوجه ریزی باید به تناوب و کرات برای حفظ سلامت و ایمنی این پرندگان در برابر بیماری ها مورد استفاده قرار بگیرد.
باسامی گفت: مرغداران باید این واکسن ها را از مراکز بخش خصوصی دارای مجوز خریداری کرده و مقدار و نوع واکسن خریداری شده را در سامانه GIS ثبت و همچنین باید نسبت به بیمه واحد تولیدی خود نیز اقدام کنند.
وی به بروز بیماری آنفولانزا و نیوکاسل در 2 واحد مرغداری شهرستان ایلام اشاره کرد و افزود: بررسی موضوع و نمونه گیری و تشخیص علت تلفات در این واحدهای مرغداری گوشتی و نیز مقدار زیان وارده و نحوه پرداخت خسارت ها به این واحدهای تولیدی توسط دامپزشکی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه دامپزشکی طبق بخشنامه ها و قوانین موظف به نظارت مستمر مراکز تهیه و عرضه واکسن طیور است، تاکید کرد: در این راستا و مطابق دستورالعمل های سازمانی هیچ گونه کوتاهی در این خصوص از سوی دامپزشکی استان صورت نگرفته است.
در طول سال های اخیر تاکنون هیچ گونه موردی از ابتلا طیور گوشتی استان به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان(H5) که بیماری مشترک بین انسان و دام است ، شناسایی و مشاهده نشده است.
سالانه 51 هزار و 500 تن تولید گوشت مرغ در ایلام تولید می شود که 15 هزار و 600 تن به مصرف استان رسیده و ماهیانه یک هزار و 300 تن و روزانه 43 تن مصرف می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com