تأخیر در ارسال، مشکلی برای مرغداران روستانشین امریکا

تأخیر در ارسال، مشکلی برای مرغداران روستانشین امریکا
هنگامی که Jacob Gray بستۀ سفارشی جوجه ها را باز کرد مشاهده کرد که حدود 300 تا از آنها له شدند، 100 تای دیگر هم بر روی لاشۀ جوجه های مرده راه می رفتند و آنها را نوک می زدند.
Gray 28 ساله، به مدت 7 سال است که از یک پرورش دهنده در کالیفرنیا برای فارم خود که در منطقه ای روستایی در جنوب غربی کلورادو است، جوجه یک روزه سفارش می دهد. تاکنون برایش اینهمه تلفات به وجود نیامده بود، شاید در یک سفارش 400 تایی حداکثر دوجین جوجه از بین می رفتند چرا که خدمات پستی امریکا ظرف 2 روز سفارش او را ارسال می کرد. اما این رویه طی چند ماه اخیر تغییر کرده و پست بسته های سفارشی را به موقع ارسال نمی کند. Gray می گوید وقتی بسته را باز می کردم از بوی تند و زنندۀ مردار جوجه ها شوکه شدم.
صدها جوجۀ کوچکی که او سفارش داده بود از بین رفته بودند و به گفتۀ Gray او مجبور است سفارشات دیگر را کنسل کند و فکری به حال خسارت خود که تاکنون نزدیک 4000 دلار شده بکند.
تأخیرهای اخیر در ارسال بسته های پستی بر روی میلیون ها امریکایی تأثیرگذار بوده؛ اما عمدۀ این تأثیرات بر روی مناطق روستایی و اطراف شهرها بوده است. به غیر از جوجه و سایر جانداران کوچک مثل زنبور عسل، مزرعه داران انواع بذر و دانه ها و ابزار آلات کشاورزی را نیز که قادر به تأمین آن در منطقۀ خود نیستند را با پست سفارش می دهند. همچنین در سال های اخیر صدها داروخانه در مناطق روستایی و اطراف شهرها تعطیل شده اند و روستاییان مجبور به تأمین آن از طریق پست هستند. این را هم در نظر بگیرید که میلیون ها نفر که در مناطق دورافتاده زندگی می کنند به اینترنت دسترسی ندارند و به خدمات پستی بسیار وابسته اند.
طی هفته های اخیر، سرویس خدماتی پست تحت وارسی موشکافانه قرار گرفت تا علت این تأخیر در ارسال ها را بیابد. بسیاری مدیر تازه منصوب ادارۀ پست Louis Dejoy که یک جمهوری خواه و هوادار پرزیدنت ترامپ است را مقصر می دانند. دموکرات ها Dejoy که مدیر پشتیبانی و حمل و نقل اسبق است را مسئول ممانعت در ارسال به موقع پست می دانند و اعتقاد دارند که او از سوی پرزیدنت ترامپ به انجام این کار گماشته شده تا در آراء پستی اخلال ایجاد کند. اگر چه او این اتهام را رد کرد و شیوع بیماری همه گیر کرونا را علت این تأخیرات عنوان کرد و در بیانیه ای رسمی اعلام نمود: "سرویس خدمات پستی امریکا نیز همانند سایر شرکت های خدماتی، به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا در برخی مناطق دچار اشکالات و نقص های موقت گشته و با عبور از این دوره به تدریج به حالت عادی خود باز خواهد گشت."

بامداد رسپینا

سرویس خدمات پستی بنا بر آمار مربوطه تا ماه ژوئیه بالای 10 درصد دیرکرد در ارسال داشت و اکنون که روند رو به بهبودی طی کرده هنوز هم برخی مناطق روستایی از تحویل دیر هنگام شکایت دارند؛ بنا بر گزارش هفتۀ گذشتۀ سرویس خدمات پستی دورترین شبکۀ ارسال پستی 4.26 درصد پایین تر از آمار است.
Gray اوایل سال فارم خود را توسعه داده بود و تأسیسات جدید احداث کرده بود تا بتواند جوجه های پرورشی خود را در رستوران ها توزیع کند اما متاسفانه این تأخیرات تجارت او را به خطر انداخته و او را دچار ضرر و زیان مالی کرده است.
Rob Larew رئیس اتحادیۀ مرغداران فدرال که از نمایندگان مرغدران 33 ایالت تشکیل شده اذعان می دارد بسیاری از اعضای اتحادیه از تأخیرات اخیر که در کسب و کار آنها خللی ایجاد کرده شکایت دارند چرا که سرویس خدمات پستی در زندگی روستائیان نقش شاهرگ حیاتی را دارد.
طبق برآورد کمیسیون ارتباطات فدرال در سال جاری، 14.5 میلیون امریکایی در مناطق روستایی به اینترنت دسترسی ندارند.
مخالفین Dejoy در خصوص تصمیم سرویس خدمات پستی مبنی بر حذف دستگاههای دسته بندی نامه ها و جعبه های آبی پست که مقارن با بی ارزش دانستن رأی گیری از طریق نامه از سوی پرزیدنت ترامپ بود، ابراز نگرانی کردند. به دنبال خشم عموم و فشار از سوی مردم، Dejoy اعلام نمود که تمامی تغییرات اجرایی تا بعد از انتخابات به حالت تعلیق در خواهد آمد.
با توجه به اینکه شرکت های بیمه امروزه هر چه بیشتر شهروندان امریکایی را به گرفتن داروهای خود از طریق پست – تا اینکه بخواهند شخصاً به داروخانه مراجعه کنند – تشویق و ترغیب می کنند تعداد بسته های پستی حاوی دارو امروزه به خصوص بعد از شیوع همه گیر کرونا بیشتر هم شده است. روستانشینان عمدتاً داروهای خود را از طریق پست دریافت می کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com