بیش از 9 هزار راس دام در زنجان کشتار شد

بیش از 9 هزار راس دام در زنجان کشتار شد
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: 9 هزار و 372 راس دام سبک و سنگین درسه ماهه نخست امسال در کشتارگاه صنعتی این استان کشتار شد.
علی اشرفی افزود: استان زنجان تنها دارای یک کشتارگاه صنعتی دام است و فعالیت هفت کشتارگاه سنتی، در این استان تعطیل شده است.
وی یادآورشد: در سه ماهه نخست سال جاری سه هزارو 680 راس گاو و گوساله نر و ماده، با وزن سالم 713 هزارو 417 کیلوگرم، چهار هزارو 773 راس گوسفند نر و ماده و 919 راس بز نر و ماده، با وزن سالم 132 هزارو 858 کیلوگرم کشتار شده است.
اشرفی خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، به طور میانگین روزانه 49 راس دام سنگین و 75 راس دام سبک در کشتار گاه صنعتی این استان کشتار شد.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در این کشتارگاه یک دامپزشک و یک کاردان دامپزشک از بخش خصوصی، یک ناظر شرعی و یک دامپزشک از بخش دولتی بردام ها، قبل از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار نظارت ویژه ای دارند.
اشرفی تاکید کرد: از تعداد دام های سنگین کشتارشده 31 لاشه به وزن سه هزار و 299 کیلوگرم و از تعداد دام سبک کشتار شده، 18 دام به وزن 425 کیلوگرم از چرخه مصرف حذف شده است.
وی تاکید کرد: گوشت قرمز یا به صورت بسته بندی تهیه و یا از مراکز مجاز ˈقصابی هاˈ خریداری شود و لاشه موجود در این مراکز باید دارای لیبل و یا مهر دامپزشک باشد، که در صورت نبود این مشخصات، کشتار غیرمجاز است.
اشرفی ادامه داد: گوشت های بسته بندی شده در مراکز عرضه مجاز، در کارگاه های مجاز بسته بندی استان زنجان قطعه بندی شده و دارای لیبل مشخصات کامل تاریخ تولید و انقضا است.
رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: این استان نیازمند کشتارگاه صنعتی دیگری است و برای اشخاصی که برای تاسیس و راه اندازی کشتارگاه صنعتی دوم، تمایل به اخذ مجوز دارند هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.
اشرفی تاکید کرد: مردم استان زنجان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص می توانند، مورد را با شماره 1512 درسراسر این استان تماس برقرار کرده و مورد را جهت بررسی گزارش کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com