بیش از 44 هزار تن گوشت مرغ در استان کرمان تولید می شود

بیش از 44 هزار تن گوشت مرغ در استان کرمان تولید می شود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: سالانه بیش از 44 هزار تن گوشت مرغ در استان کرمان تولید می شود.
علی باقری در آئین افتتاح واحد پرورش مرغ گوشتی حمیدرضا رنجبر در کبوترخان افزود: با توجه به کمبود منابع آب در استان کرمان و از طرفی نیاز به نهاده های کشاورزی و دامی، لزوم پرورش مرغ احساس می شود.
وی تصریح کرد: لذا برای جلوگیری از صدور آب مجازی، زنجیره ای تشکیل شده بنا بر این که نهاده های کشاورزی از کشورهایی که منابع آب زیاد دارند، وارد و گوشت مرغ تولید شده در استان کرمان به آن کشورها صادر شود.
وی گفت: با اجرای برجام و برداشتن تحریم ها نهاده های کشاورزی ارزان شده اند و نیازی به تولید این محصولات در شرایط کمبود آب نداریم لذا با وجود تعداد زیادی مرغداری در استان کرمان با افزایش کیفیت، مرغ زیر دو کیلوگرم تولید خواهیم کرد.
باقری مزیت مرغ زیر دو کیلوگرم را سالم تر بودن آن بیان کرد و افزود: این گونه مرغ ها نهاده های کشاورزی کمتری استفاده می کنند و چربی گوشت آنها نسبت به مرغ های بالای دو کیلوگرم کمتر است.
فرماندار رفسنجان هم گفت: واحد پرورش مرغ گوشتی در کبوترخان با اشتغالزایی چهار نفر و اعتبار بیش از شش میلیارد و 500 میلیون ریال احداث شده است.
حمید ملانوری با اشاره به زیربنای هشت هزار متر مربع این پروژه افزود: این مرغداری 20 هزار قطعه ای است و سالانه پنج دوره مرغ ریزی دارد و گوشت مورد نیاز بازار را تامین می کند.
رفسنجان با بیش از 300 هزار نفر جمعیت در 110 کیلوکتری شمال کرمان قرار دارد.
سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان 16 شهرستان استان از جمله رفسنجان را زیرپوشش دارد. جنوب کرمان با هفت شهرستان دارای سازمان جهاد کشاورزی مستقل است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com