بیش از 4 هزار نمونه برداری از واحدهای طیور

بیش از 4 هزار نمونه برداری از واحدهای طیور
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: چهار هزار و 239 مورد نمونه برداری بهداشتی در سال جاری از واحدهای طیور صنعتی، سنتی و پرندگان آزاد پرواز تالاب میقان اراک انجام شد
دکتر محسن شانقی افزود: این نمونه برداری ها در جریان سه هزار و 354 مورد بازدید از واحدهای مرغداری صنعتی، سنتی، محلی و پرندگان آزاد پرواز اطراف تالاب میقان اراک و سایر آبگیرهای استان مرکزی انجام شده است.
وی ادامه داد: هفت هزار و 818 نمونه آزمایشی در این مدت از واحدهای مرغداری استان مرکزی انجام شده که موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: با توجه به مشاهده بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی از استان های همجوار به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری در استان 11 روستای اطراف کانون های این بیماری در سال گذشته، در فصل تابستان امسال توسط بازرسان این اداره کل مورد پایش قرار گرفت.
دکتر شانقی افزود: 660 مورد نمونه برداری در این پایش ها از پرندگان سنتی و آزاد پرواز این روستاها انجام شد که تمامی این نمونه برداری ها از نظر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان منفی بود.
وی خاطر نشان کرد: سه کلاس آموزشی نیز امسال برای جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان های اراک، ساوه، زرندیه و خمین برگزار شد و تولیدکنندگان و کارگران این واحدها با راه های پیشگیری از شیوع این بیماری آشنا شدند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی یاد آور شد: با توجه به اینکه 12 استان کشور امسال با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان درگیر شدند و به تازگی نیز این بیماری در برخی از استان های همجوار این استان مشاهده شده می طلبد تولیدکنندگان طیور استان برای پیشگیری از شیوع احتمالی اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای را در دستور کار قرار دهند.
دکتر شانقی از تولیدکنندگان طیور استان مرکزی خواست برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از هرگونه جابه جایی طیور، کود، رفت و آمد به سایر مرغداری ها و حمل و نقل تخم مرغ بدون کنترل اداره کل دامپزشکی استان خودداری کرده و از حضور پرندگان آزاد پرواز در واحدهای مرغداری پیشگیری کنند.
وی ادامه داد: تولیدکنندگان طیور استان مرکزی نیاز است در صورت مشاهده هرگونه تلفات در واحد خود و سایر واحدهای اطراف در اولین فرصت به ادارات دامپزشکی شهرستان ها اطلاع رسانی کنند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی، از اجرای طرح واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مرغداری های پرورش مرغ تخمگذار استان مرکزی خبر داد و گفت: این طرح امسال در 2 واحد مرغ تخمگذار استان که به تازگی اقدام به جوجه ریزی کرده اند اجرا شده است.
مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: اجرای طرح واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغ تخمگذار از برنامه های اولویت دار سازمان دامپزشکی کشور برای جلوگیری از شیوع این بیماری است و این طرح در هنگام جوجه ریزی در این واحدها اجرا می شود.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com