بیش از ۴۶ هزار تن گوشت مرغ در خراسان‌رضوی تولید شد

بیش از ۴۶ هزار تن گوشت مرغ در خراسان‌رضوی تولید شد
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تولید گوشت مرغ در کشتارگاه های طیور خراسان رضوی به بیش از ۴۶ هزار تن رسید.
ناصر مرگان ازغدی اظهار کرد: کشتار طیور در کشتارگاه‌های استان تحت نظارت بهداشتی کار‌شناسان دامپزشکی است و با اعمال نظارت‌های بهداشتی قبل و بعد از ذبح، در مدت یادشده 156 هزار قطعه طیور به وزن 198 هزار کیلوگرم به دلیل برخی بیماری‌ها، غیربهداشتی تشخیص داده شده و از چرخه مصرف حذف گردیده که بخشی از غرامت وارده به صاحبان آن‌ها پرداخت شده است.
وی افزود: این میزان تولید، حاصل ذبح 25 میلیون قطعه طیور است که در 15 کشتارگاه صنعتی طیور استان طی 4 ماهه ابتدای امسال کشتار شده‌اند.
ازغدی تصریح کرد: علاوه بر مرغ، ماکیان دیگری از قبیل کبک، بلدرچین، بوقلمون نیز به تعداد 26 هزار قطعه در کشتارگاه‌های طیور استان ذبح و در بازارهای مصرف به سبد غذایی خانوار‌ها انتقال یافته است.
وی خاطر نشان کرد: ذبح طیور در تمامی کشتارگاه‌های استان که همگی صنعتی هستند توسط ذابحین آموزش دیده صورت گرفته و مطابق با موازین شرعی در حال انجام است و کار‌شناسان دامپزشکی نیز مسئولیت نظارت بر سلامت لاشه‌های استحصالی را بر عهده دارند و این چرخه تا هنگام توزیع گوشت مرغ در واحدهای عرضه و رسیدن آن به دست مصرف کنندگان توسط گروه‌های نظارتی این اداره کل ادامه می‌یابد.
ازغدی تصریح کرد: در صورت بروز تخلف در عرضه مرغ بسته بندی شده، کلیه شهروندان می‌توانند مشخصات واحدهایی که مرغ‌ها در آن بسته بندی شده را در مشهد با شماره‌های 37250025 و 53725003 اعلام و یا به سامانه پیام کوتاه اداره کل دامپزشکی استان به شماره 300001512 پیامک کنند تا پی گیری‌های لازم از طریق گروه‌های نظارتی این مجموعه انجام شود و در شهرستان‌ها نیز موارد را به نزدیک‌ترین اداره دامپزشکی محل سکونت خود اطلاع دهند.
وی قابلیت ردیابی در عرضه مرغ بدون آنتی بیوتیک بسته بندی شده را از جمله مزایایی دانست که به ارتقای بهداشت عمومی و ایجاد امنیت غذایی کمک شایانی کرده و تصریح کرد: برابر دستورالعمل‌های دامپزشکی، کلیه مشخصات تولیدکننده و محصول از قبیل؛ تاریخ تولید، انقضا، کد بهداشتی دامپزشکی، آدرس واحد تولید کننده روی بسته‌ها درج شده است و مصرف کنندگان می‌توانند با ارسال کد رهگیری درج شده روی بسته مرغ به شماره 30008903 از وضعیت این فرآورده آگاه شوند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com