بیش از ۳۰۶ هزار تُن فرآورده دامی از مرز بازرگان ترانزیت شد

بیش از ۳۰۶ هزار تُن فرآورده دامی از مرز بازرگان ترانزیت شد
رییس اداره دامپزشکی ماکو گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰۶ هزار و ۵۵۰ تن انواع فرآورده دامی پس از بازدید و نظارت‌های بهداشتی در قرنطینه از طریق مرز بازرگان ترانزیت شده است.
فاطمه آیرم  بیان کرد: از این میزان، ۲۹۶هزار و ۷۳۵ تن فرآورده‌های دامی که از مبدا کشورهای ترکیه و اروپایی بارگیری شده بود، پس از بازدیدهای بهداشتی در قرنطینه دامپزشکی بازرگان به کشورهای آسیایی ترانزیت شد.
وی محموله های خام دامی و فرآورده های بیولوژیک داروهای دامی را از عمده کالاهای ترانزیتی عنوان کرد و افزود: ایران در این نقطه مرزی به عنوان پل ترانزیتی کشورهای غربی و آسیایی ایفای نقش می کند و همچنان در تسهیل تجارت منطقه‌ای تاثیرگذار است.
وی اظهار داشت: در این مدت از طریق قرنطینه مرز بازرگان، هفت هزار و ۸۲۶ تن انواع فرآورده‌ دامی از کشورهای اروپایی وارد کشور شد.
رییس اداره دامپزشکی ماکو عمده کالاهای وارداتی بر اساس اولویت از طریق مرز بازرگان را گوشت منجمد، دارو، واکسن، اسب  و خوراک ماهی عنوان کرد.
آیرم افزود: میزان صادرات فرآورده های دامی کشور از طریق مرز بازرگان نیز در این مدت یک هزار و  ۹۴۹ تن شامل پودر گوشت طیور، ماهی زینتی، ضایعات پشم گوسفندی، چرم، دنبه گوسفندی، بره موم، آرتمیا و پودر صدف معدنی بوده است.
وی بیان کرد: در شرایط کنونی که با اپیدمی کرونا مواجه هستیم از جمله مهمترین شرایط بازگشایی گمرک بازرگان استقرار و فعالیت سیستم ضدعفونی در نقطه صفر مرزی گمرک بازرگان است و  تمام همکاران ما شبانه روز تلاش می کنند تا در این شرایط سخت به اقتصاد کشور و رفع نیازهای اساسی کشور در حوزه واردات و صادرات و حمل نقل کمک کنند.
گمرک بازرگان از اسفند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و دنیا به صورت یک‌طرفه از سمت کشور ترکیه مسدود شد و با رایزنی مقامات کشورمان این مرز مجدد در خرداد ۱۳۹۹ فقط برای ترانزیت و صادرات کالاها بازگشایی شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com