به جای واردات، در دامداری ها سرمایه گذاری شود

به جای واردات، در دامداری ها سرمایه گذاری شود
خروج میلیاردها تومان ارز کشور برای واردات گوشت طی سال‌های گذشته در حالی است که اگر چنین مسکنی برای سرمایه‌گذاری در دامداری‌ها به‌کار می‌رفت، اکنون ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشت و شیر با ثبات عدم تأثیرپذیری در شرایط تحریم بود.
عضو مرکز همکاری‌های امور دام با اعلام این مطلب گفت: در حالی از سوی نمایندگان مجلس شائبه حک آرم حلال بر روی گوشت‌های وارداتی از کشورهای استرالیا، هندوستان، نیوزیلند و برزیل مطرح شده است که پیش از این سازمان دامپزشکی مدعی شده بود که ناظران ذبح شرعی در این کشورها حضور دارند.
دکتر محمدجواد وکیل گیلانی افزود: شفاف‌سازی باید درباره واردات گوشت از کشورهای مذکور صورت گیرد و آرم حلال کشورهای مسلمان به‌عنوان یک برند و نشان‌دهنده نظارت مسلمانان باشد.
وی با انتقاد از واردات شتاب‌زده گوشت خاطرنشان کرد: هرچند به علت بالا بودن قیمت نهاده‌ها و عدم حمایت از دامداران  تولید گوشت که در مرز خودکفایی به‌سر می‌برد، تا حدودی کند شده است، اما واردات شتاب‌زده حجم بالای گوشت از کشورهای غیراسلامی مثل برزیل، استرالیا، هندوستان و نیوزیلند باعث به‌وجود آمدن شایعه‌هایی در اذهان مردم و نمایندگان مجلس شده است.
این کارشناس بخش خصوصی ادامه داد: دولت بارها این راه‌حل را که در شرایط خاص گوشت از کشورهای غیرمسلمان وارد بازار کرده است را به‌صورت مسکن‌وار انجام داده است و مشخصاً هیچ‌گاه باعث حل مشکلات دائمی کمبود گوشت در کشور و کاهش قیمت آن نشده است.
وکیل گیلانی تصریح کرد: نگاهی به آمار واردات گوشت طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد اگر دولت‌ها به جای واردات چنین حجم بالایی با ارز بسیار بالا اقدام به سرمایه‌گذاری در بخش دامداری می‌کردند، امروز تولید گوشت و شیر در ایران به ثباتی رسیده بود که در شرایط اقتصاد کنونی نیازی به واردات و خروج چنین ارز قابل توجهی از کشور نبودیم.
وی اظهار امیدواری کرد که دولت آینده رویکرد متفاوتی از سایر دولت‌ها نسبت به دامداران داشته باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com