بهینه‌سازی و اصلاح ساختار ۵ هزار واحد مرغداری در کشور

بهینه‌سازی و اصلاح ساختار ۵ هزار واحد مرغداری در کشور
معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: افزایش نرخ محصولات تولیدی در پی رشد قیمت نهاده های دام و طیور امری اجتناب ناپذیراست.
سعادت‌اله عباسی در نشست خبری بررسی مشکلات صنعت طیور کشور افزود: تولید در صنعت دام و طیور ریسک بالایی دارد به طوری که باید تولید، بازاریابی، بازاررسانی، واردات و صادرات نهاده ها را مورد توجه قرار دهیم.
وی اظهارکرد: برخی مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به تازگی در باره مسئله افزایش قیمت مرغ از وزارت جهاد کشاورزی پیگیر شده اند در حالی که وقتی تولید کنندگان ذرت و کنجاله سویای مورد نیاز را دو برابر قیمت خریداری می کنند چگونه می توان انتظار داشت که محصول تولیدی گران نشود.
معاون تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد: هم اکنون علاوه بر این که تمامی هزینه های تولید افزایش یافته باید سود معقولی را برای تولید کنندگان این صنعت در نظر گرفت تا این صنعت به حیات خود ادامه دهد.
عباسی با تاکید بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی مسئول گرانی محصولات کشاورزی نیست ، گفت: در زمان حاضر هر کیلوگرم تخم مرغ در محل مرغداری با قیمتی بین ۳۷۰۰ ، ۳۸۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان خریداری می‌شود، بنابراین اگر در بازار به قیمت گران به فروش می رسد ما مسئول آن نیستیم.
وی اضافه کرد: دلیل بالارفتن قیمت تخم‌مرغ امروز به دلیل گرانی کنجاله سویا و ذرت است که از ماه‌ها پیش اتفاق افتاده اما وزارت صنعت، معدن و تجارت به فکر آن نبوده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه تشکل‌های کشاورزی می‌توانند مشکلات تامین و توزیع خوراک طیور را به نحو مطلوب انجام دهند، افزود:این تشکل‌ها باید تقویت شوند تا امور به آنها واگذار شود.
وی درخصوص اجرای قانون انتزاع در وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای این قانون با همکاری تشکل‌ها انجام خواهد شد.
معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از فعال سازی کمیسیون‌های تخصصی برای پیگیری اجرای قانون انتزاع خبرداد و گفت: آیین نامه این قانون در حال بررسی برای ابلاغ است.
عباسی از عدم تحقق اعتبار بهینه‌سازی مرغداری‌های کشور از محل هدفمندی یارانه‌ها خبرداد و گفت: مبلغ ۱۸ میلیارد تومان از اعتبارات بخش کشاورزی در صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری کشاورزی واریز و با تامین نقدینگی به بهینه‌سازی مرغداری‌های کشور پرداخت شد .
به گفته وی، تاکنون ۵ هزار واحد مرغداری در کشور بهینه‌سازی و اصلاح ساختار شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر از ۲۰ هزار واحد مرغداری در کشور ، تجهیزات ۱۵ هزار واحد مربوط به ۱۰ سال گذشته است که باید اصلاح ساختاری آن انجام شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: با روی کار آمدن مهندس محمود حجتی به عنوان وزیر جهاد کشاورزی امید داریم مسائل تامین نهاده، ارز، به روز رسانی تعرفه واردات، اعتبار مورد نیاز صندوق بیمه محصولات کشاورزی به طور جد پیگیری شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com