بهره مندی تولیدکنندگان از برآوردها و داده های پیش بینی شده توسط سیستم هوشمند

بهره مندی تولیدکنندگان از برآوردها و داده های پیش بینی شده توسط سیستم هوشمند
در مصاحبه ای با Caroline Forest از کمپانی کشاورزی هوشمند Intelia وی به اهمیت نقش برآوردها و داده ها بر روی صنعت مرغداری اشاره کرد.
کمپانی هوشمند Intelia از تجهیزات اینترنتی و سنسورها در مرغداری برای رسیدن به داده ها استفاده می کند. بدین صورت که هر سنسور اطلاعات و داده های دریافتی خود را به نرم افزار Cloud می فرستد و در آنجا هر تولیدکننده قادر خواهد بود که اطلاعات مربوط به فارم خود را به زبانی ساده مشاهده کند.
Caroline Forest اذعان می دارد: "در واقع مشابه جعبۀ سیاه هواپیماست؛ ما نیز این جعبۀ سیاه را در مرغداری نصب می کنیم و داده های لازم را از مرغداری گردآوری می کنیم و سپس این داده ها در نرم افزاری اینترنتی ذخیره سازی می گردد و مرغدار در آنجا به تحلیل های اطلاعاتی مربوط به مرغداری خود دست می یابد."
چنین تکنولوژی هایی روز به روز بیشتر در دسترس مرغداران (گوشتی و تخمگذار) قرار می گیرند. اما Caroline در ادامه عنوان می کند: "ما همچنین با ارائۀ برآوردها و پیش بینی ها که به مرغدار این امکان را می دهد که بر اساس این اطلاعات برنامه ریزی داشته باشد، توانستیم داده پردازی خود را ارتقاء دهیم و همین نقطۀ تمایز کمپانی Intelia با کمپانی های هوشمند مشابه است."
با توجه به رقابتی شدن تولیدات گوشت مرغ، هر تغییری که در راستای افزایش بهره وری و حذف موانع باشد خوشایند است.
از طریق تحلیل های هوشمند Intelia مرغدار می تواند وزن برآورد شدۀ مرغ های گوشتی را بداند. این اطلاعات از طریق سنسورهایی که عموماً توسط خود کمپانی طراحی شده، گرفته می شود و به نرم افزار cloud ارسال و به تحلیل های دقیقی برای مرغدار تبدیل می گردد. این سیستم که توسط هوش مصنوعی انجام می شود COMPASS Data Analytics Platform نام دارد. Caroline در ادامه می گوید: "ارزش گذاری داده ها دقیقاً در همین مرحله است. داده ها پردازش می گردند و مرغدار می تواند بر اساس این اطلاعات و تحلیل ها تصمیم گیری نماید."

نمونه ای برای نشان دادن تکنولوژی پیش بینی وزن Intelia

اما Intelia چه جور برآوردی ارائه می دهد؟  
Caroline در حالی که یک نمونه از این داده پردازی ها را که مربوط به یک مرغداری در کاناداست بر روی مانیتور نشان می دهد، عنوان می کند: "ما می توانیم از 14 روز پیش، وزن دقیق پرنده را به مرغدار ارائه دهیم. همانگونه که می بینید این طیور امروز 0.88 پوند (400 گرم) وزن دارند و در اینجا ما به شما می گوییم که 14 روز دیگر این پرنده در چه وضعیتی قرار دارد. به عنوان مثال اگر وزن مطلوب 2.5 پوند (1.1 کیلوگرم) باشد؛ می توانم به شما بگویم که این پرنده دقیقاً در ساعت 4:30 بعد از ظهر روز 17 فوریه به این وزن می رسد."
به همان اندازه ای که این الگوی برآوردی برای هر مرغدار تحسین برانگیز است به همان نسبت هم تمایل دارد بداند که این پیش بینی ها تا چه اندازه دقیق است. اما به نظر می رسد که Intelia فکر همه چیز را کرده است. از آنجائیکه این برآورد در دو هفتۀ آخر صورت می گیرد، خطای آن چیزی در حدود 0.25 پوند (113 گرم) است و اگر برآورد در هفتۀ آخر باشد خطایی در حدود 0.125 پوند (55 گرم) می باشد. در واقع این سیستم یک الگوریتم خود آموز دارد و هر چقدر که گله های طیور بیشتری مورد برآورد قرار گیرند دقت آن نیز بالاتر می رود.

البرز گستر دارو

داده های برآوردی و پیش بینی ها چه کاربردی برای تولیدکنندگان دارد؟
در سطح تولید در فارم، چنین برآوردهایی به تولیدکننده این مجال را می دهد تا به عنوان مثال تصمیم بگیرد که آیا تا موعد مقرر طیور به وزن مطلوب می رسند و آیا قابل جابجایی هستند. Caroline در ادامه می گوید: "اما چنانچه طیور در حال رسیدن به وزنی بالاتر تا موعد مقرر برنامه ریزی شده باشند مرغدار می تواند با کم کردن نور مرغداری و در نتیجه مصرف کمتر خوراک در وزن گیری کمتر طیور نقش مؤثری داشته باشد. و یا برعکس، چنانچه جوجه ها وزنی پائین تر داشته باشند مرغدار می تواند با دادن نور بیشتر طیور را ترغیب به مصرف بیشتر خوراک کنند. به هر حال این سیستم هم صد در صد عاری از خطا نیست اما حداقل مرغدار 14 روز فرصت دارد تا هر چیزی که مطلوب نیست یا طبق روال نیست را تصحیح کند."

سنسورهایی که بردارهای مختلف من جمله وزن پرنده، وضعیت آب و هوایی، شرایط محیطی و غیره را ثبت می کنند

استقبال از سوی تولیدکنندگان
Caroline در خصوص اینکه آیا این سیستم مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفته یا خیر گفت: "این سیستم بسیار زیاد مورد استقبال و توجه تولیدکنندگان قرار گرفته است چرا که این امکان را به آنها می دهد که دقیقاً به همان نقطۀ مطلوب و مورد نظرشان برسند و به عایدی و سود مطلوب دست یابند."
این سیستم کارکردی فرامرزی نیز دارد و تنها محدود به داخل کشور نمی شود. در حال حاضر، Intelia در ایالات متحد و کانادا فعالیت دارد و به تازگی نیز در مکزیک آغاز به کار کرده است.
وی در ادامه عنوان کرد که اطلاعات مربوط به تولیدکنندگان به صورت محرمانه می ماند و هر تولید کننده حق دسترسی به داده های مربوط به خود و یا در صورت تمایل غیرفعال کردن آنها را دارد.
برای نصب و تنطیم سیستم، تولیدکننده نیازی به خریداری و تهیۀ ابزار یا وسایلی ندارد – به استثنای سنسورهای لازم برای پیش بینی داده ها و اطلاعات.
لازم به ذکر است که کمپانی هوشمند Intelia همچنان در حال فعالیت و بررسی سایر گونه های اطلاعات پیش بینی کننده و برآوردی هستند تا زندگی و امرار معاش تولید کنندگان این صنعت را آسان تر و بهتر سازند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com