بلاتکلیفی تجار و تولیدکنندگان درباره حذف یا عدم حذف ارز ترجیحی

بلاتکلیفی تجار و تولیدکنندگان درباره حذف یا عدم حذف ارز ترجیحی
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران با تاکید بر اینکه سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی از ابتدا اشتباه بود، گفت: در حال حاضر به دلیل اختلاف قیمت ارز دولتی و آزاد، شرایط برای حذف آن دشوار شده است.

سید احمد مقدسی  درباره مباحث مطرح شده مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالاهای اساسی، گفت: تولیدکنندگان و تجار کاملاً بلاتکلیف هستند و مشخص نیست که وضعیت در نهایت به چه صورت خواهد بود؟

وی با تاکید بر اینکه سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی از ابتدا اشتباه بود، اضافه کرد: دولتمردان نباید اجازه می‌دادند اختلاف قیمت ارز دولتی و بازار آزاد این همه زیاد شود و باید زودتر این سیاست را اصلاح می‌کردند.

مقدسی تصریح کرد: در حال حاضر با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی شوک بزرگی به تولید وارد می‌شود چرا که در این صورت نیاز واحدهای تولید به تأمین نقدینگی ۵ برابر خواهد شد و دولت باید برنامه ریزی می‌کرد این نقدینگی چطور تأمین شود؟

وی با بیان اینکه باید دولتمردان با کل زنجیره تولید مشورت می‌کردند و نظرات آنان را جویا می‌شدند، گفت: در حال حاضر مباحث بسیار زیادی مبهم است و تکلیف آن مشخص نیست، بعنوان مثال اگر دولت ارز نیمایی را حدود ۲۴ هزار تومان عرضه می‌کند تا چه مدت قیمت آن ۲۴ هزار تومان خواهد بود؟ چون این قیمت با نرخ ۳۰ هزار تومانی بازار آزاد نیز حدود شش هزار تومان فاصله دارد.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: همچنین باید به این نکته مهم توجه شود که احتمال کاهش قدرت خرید مردم بسیار زیاد است، اگر مردم نتوانند محصولات تولیدی را خریداری کنند، تولیدکننده باید چه کند، آنها را دور بریزد؟ تمام اینها مواردی است که باید برای آنها برنامه ریزی و بعد اقدام شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com