برنامه ۱۰ساله وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی در گوشت قرمز

برنامه ۱۰ساله وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی در گوشت قرمز
سعادت‌الله عباسی در پاسخ به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی گوشت اظهار داشت: تولید گوشت قرمز می‌تواند نیاز کشور را تامین کند، اما 10 درصد نیاز است که وارد کنیم و برنامه داریم که در آینده این 10 درصد را هم در داخل تولید کنیم.
اجرای طرح تولید ملی گوسفند و بز برای خودکفایی در گوشت
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی افزود: برای تحقق این امر طرح تولید ملی گوسفند و بز در برنامه قرار دارد و با کارهای اصلاح نژادی و توسعه واحدهای نیمه صنعتی و  صنعتی پرورش گوسفند در راستای افزایش دوقلو ‌زایی و مدیریت تولید مثل و افزایش بهره‌وری ظرف مدت 10 سال بتوان گوشت گوسفند را در حد نیاز کشور تولید کرد.
وی با بیان اینکه طرح تولید ملی گوسفند و بز تصویب و اجرای آن آغاز شده است، گفت: در تولید افزایش کیفیت و رشد توسعه هم مطرح خواهد بود.
تقویت واحدهای پروار بندی تولید گوشت گوساله
عباسی افزود: در زمینه تولید گوشت گوساله هم برنامه‌ریزی شده تا واحدهای پرواربندی تقویت شود و اگر نیاز باشد دام پایه مولد هم وارد کنیم، تا تولید گوشت در کشور  متعادل شود.
از معاون وزیر جهاد کشاورزی سوال شد آیا 10 سال برای خودکفایی در گوشت زمان طولانی نیست؟ گفت، کار اصلاح نژادی و افزایش بهره‌وری زمان‌بر است، همچنین با توجه به فقر مراتع و خشکسالی که وجود دارد، هیچ چاره‌ای نیست که گوسفند متکی به مرتع را کاهش داده و تولید به سمت صنعتی و نیمه‌صنعتی حرکت کند.
عباسی افزود: همچنین لازم است روی تولید صنعتی هم فعالیت‌های اقتصادی و بهداشتی انجام شود، تا تولید  اقتصادی و قابل رقابت با گوشت وارداتی باشد که همه اینها مستلزم زمان است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com