برآورد بازار واکسن طیور تا سال 2024 میلادی

برآورد بازار واکسن طیور تا سال 2024 میلادی
رشد تقاضا برای واکسن طیور عمدتاً تحت تأثیر رشد و افزایش ارقام سرشماری طیور و افزایش شیوع بیماری های طیور می باشد.
علاوه بر این، رشد مصرف گوشت در جهان، سیاست ها و تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت، رشد تقاضا برای محصولات گوشت مرغ، جدیدترین تکنولوژی ها برای تولید واکسن های طیور و رشد هزینه های مربوط به بهداشت و سلامت طیور از عوامل مؤثر در رشد بازار جهانی واکسن طیور محسوب می گردند.

روند بازار
انتظار می رود که انفولانزای مرغی در بازار واکسیناسیون پیشگام باشد.
انفولانزای مرغی نوعی بیماری ویروسی است که همانطور که از نامش هم پیداست در طیور بروز می کند و در تمام کشورها هم مشترک است. وخامت بیماری از خفیف تا حاد متفاوت است و از طریق تماس مستقیم قابل انتقال به انسان است. واکسن ها تنها در صورتی که استانداردهای سازمان جهانی بهداشت دام را رعایت کنند، مورد تأیید قرار می گیرند. "مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها" آمار مربوط به شیوع انفولانزای مرغی از نوع HPAI H5 را در سال 15 – 2014 را اعلام کرد که در 21 ایالت شیوع داشته است وعلاوه بر این، میزان تلفات 90 تا 100 درصد بوده است. همین ارقام نشان دهندۀ این مطلب است که بیماری انفولانزای مرغی با خطر و تهدیدات بالایی همراه است. به همین دلیل نهادهای قانونی در حال سرعت بخشیدن به روال تأیید واکسن های مختلف بیماری های طیور هستند.

انتظار می رود که در دورۀ برآورد شده، امریکای شمالی در این بازار پیشتاز باشد.
به دنبال عواملی چون افزایش محصولات تهیه شده از گوشت مرغ، بالا رفتن آگاهی مصرف کنندگان دربارۀ سلامت غذایی، و افزایش میزان بروز بیماری های طیور، انتظار می رود که امریکای شمالی در طی دورۀ تحت برآورد در این بازار پیشگام باشد. بنا به گزارش وزارت کشاورزی امریکا، مصرف سرانۀ محصولات مرغداری در سال 2016 میلادی 48 کیلوگرم و در سال 2017 به 50 کیلوگرم افزایش یافت.
واکسن های دامی در ایالات متحده تحت نظارت "مرکز دامپزشکی بیولوژیک" است که خود وابسته به مرکز بازرسی سلامت حیوان و گیاه است.
مرکز دامپزشکی بیولوژیک به کمپانی های سلامت دام برای تولید و فروش کالاهای بیولوژیک دامی، گواهینامۀ ساخت و تولید اعطا می کند. رشد کشورهای منطقۀ امریکای شمالی در زمینۀ تولید واکسن شامل موارد ذیل بوده است:
واکسن های ناقل زنده ، واکسن های آنتی ژن نوترکیبی غیر همانندساز، واکسن هایی با واسطۀ اسید نوکلئیک، و واکسن هایی با حذف ژن زنده.

چشم انداز رقابتی
تولیدکنندگان واکسن طیور، به منظور حضور هر چه پر رنگ تر و رشد این بازار، تدابیر مختلفی نظیر مشارکت، همکاری، ادغام شرکت ها، و اکتساب بازار را به کار برده اند.
تولیدکنندگان و شرکت کنندگان اصلی در این بازار کمپانی های Merial، AniCon Labor GmBH، Animal Science Products Inc.، Bio-Vet، Boehringer Ingelheim، Ceva Animal Health، Elanco، Intervac (Pvt) Ltd، Merck & Co.، Phibro Animal Health Corporation، Seppic، Venkys، و Zoetis Inc. .
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com