بازرگان ظرفیت تبدیل به هاب دام زنده و نهاده های دامی را دارد

بازرگان ظرفیت تبدیل به هاب دام زنده و نهاده های دامی را دارد
فرماندار ماکو گفت: گمرک بازرگان در شرایط کنونی ظرفیت تبدیل به هاب وارداتی دام زنده، گوشت منجمد و نهاده های دامی را دارد.
حسین عباسی در دیدار مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی افزود: با توجه به ورود بخشی از دام زنده و نهاده های دامی موردنیاز کشور از طریق گمرک بازرگان، در این شهرستان قابلیت راه اندازی کشتارگاه صنعتی وجود دارد و ما نیز از سرمایه گذاران در این حوزه حمایت می کنیم.
وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت خاص و استراتژیک شهرستان ماکو و گمرک بازرگان، در شرایط کنونی گمرک بازرگان می تواند نقش بررنگ تری در مقابله با تحریم ها داشته باشد.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی نیز در این دیدار اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ها حدود یک میلیون و 150 هزار راس دام زنده از طریق گمرک بازرگان وارد کشور خواهد شد.
کامیار داهیم با اشاره به ظرفیت های گمرک بازرگان در مقایسه با سایر گمرکات افزود: فاصله زمانی بین مبدا و مقصد در گمرک بازرگان بسیار کمتر از سایر گمرکات است که ظرفیتی بسیار خوب برای آذربایجان غربی به شمار می رود.
وی از ایجاد کشتارگاه صنعتی در ماکو استقبال و برای هرگونه حمایت از سرمایه گذاران این بخش اعلام آمادگی کرد.
به گزارش ایرنا، در پایان این دیدار فرماندار ماکو به همراه مدیرکل دامپزشکی استان از مرکز قرنطینه مستقر در مرز بازرگان بازدید کرد.
شهرستان ماکو و گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می رود و در شمال آذربایجان غربی واقع است
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com