بازار جوجه یکروزه ملتهب است

بازار جوجه یکروزه ملتهب است
فارغی گفت: با استمرار زیان فعلی در فروش هر قطعه جوجه یکروزه، تولیدکنندگان دیگر قادر به استمرار تولید نخواهند بود.
غلامعلی فارغی - رئیس هیئت مدیره انجمن جوجه یکروزه کشور - با اشاره به اینکه بازار جوجه یکروزه به شدت ملتهب است، اظهار کرد: با استمرار روند کنونی قیمت جوجه یکروزه در بازار، تولیدکنندگان از مسیر تولید خارج خواهند شد.
او متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه در بازار را یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که قیمت تمام شده هر قطعه جوجه یکروزه ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ تومان است که با استمرار زیان فعلی در فروش هر قطعه جوجه یکروزه، تولیدکنندگان دیگر قادر نخواهند بود که به تولید ادامه دهند.
فارغی ادامه داد: در سه ماه ابتدای سال، تولیدکنندگان در فروش ماهانه ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر هستند، حال جای این سوال مطرح است که تولیدکنندگان جوجه یکروزه تا کجا می‌توانند با این شرایط ادامه دهند؟
این مقام مسئول مازاد تولید را دلیل افت قیمت جوجه یکروزه در بازار اعلام کرد و افزود: با وجود آنکه مسئولان در نظر دارند که تولید جوجه یکروزه را افزایش دهند، اما بازار کشش چندانی ندارد که با استمرار نگاه غیر کارشناسی تولید و کشمکش‌های وزارت صمت و جهاد کشاورزی، صنعت در ورطه نابودی قرار خواهد گرفت.

او تولید ماهانه جوجه یکروزه را ۱۱۶ تا ۱۱۸ میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: با توجه به آنکه ماهانه ۱۱۰ میلیون میلیون قطعه نیاز کشور است، از این رو باید مازاد آن به بازار‌های هدف صادر شود.
دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با انتقاد از ممنوعیت صادرات جوجه یکروزه بیان کرد: با توجه به آنکه کمبود عرضه مرغ هیچ ارتباطی به تولید جوجه یکروزه ندارد، از این ممنوعیت صادرات تنها بر افت قیمت جوجه در بازار دامن زده است.
فارغی در پایان گرمای هوا و شیوع بیماری نیوکاسل را دلیل اصلی تلفات و نوسان قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: این در حالی است که با خنک شدن هوا و بهبود تولید دیگر کمبودی در عرضه مرغ نخواهیم داشت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com