ایمن سازی طیور استان مرکزی

ایمن سازی طیور استان مرکزی
هزار و ۵۰۰ قطعه طیور استان مرکزی امسال برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان واکسینه شدند.
ایمن سازی طیور استان مرکزی مرکز اراک؛رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: این طیور در هنگام جوجه ریزی در هفت واحد پولت تخم گذار علیه بیماری فوق حاد پرندگان در استان مرکزی ایمن سازی شدند.
اثنا عشری افزود:در این مدت یک هزار و ۵۶۶ مورد بازدید و مراقبت از روستاها، مزارع، مرغداری‌های صنعتی،تالاب و مراکز عرضه پرندگان انجام شده است.
وی ادامه داد: ۲ هزار و ۱۴۴ نمونه برداری سرمی و بافتی و چهار هزار و ۲۰۳ مورد آزمایش ملکولی و سلولوزیکی نیز در این مدت از مرغداری های استان انجام شد که در این آزمایش ها موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نشده است.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور،آبزیان و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۲۴ مورد بازدید از واحدهای پرورش مرغ تخمگذار با هدف اصلاح ساختار پرورش طیور تخمگذار و بوقلمون انجام شد که به هفت مورد این واحدها پس از رفع نواقص مجوز جوجه ریزی داده شده است.
اثنا عشری افزود:اطلاع رسانی و آموزش مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به روستاییان و تولیدکنندگان طیور،کنترل تردد دام و طیور با همکاری نیروی انتظامی،پایش و مراقبت از تالاب‌ها و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر با همکاری اداره کل محیط زیست استان،کنترل جوجه ریزی در واحدهای تولید مرغ و تخم مرغ و نمونه برداری از موارد مشکوک از جمله اقدام‌های پیشگیرانه از این بیماری است.
وی اضافه کرد: مواد ضد عفونی،لوازم و تجهیزات مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دراستان مرکزی به میزان کافی ذخیره سازی شده است و کمبودی در زمینه زمینه وجود ندارد.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و هزار و ۵۳۹ روستا،دارای ۶۲۲ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com