ایران در زمینه تولید گوشت تقریبا خودکفاست

ایران در زمینه تولید گوشت تقریبا خودکفاست
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، علی علیزاده روز دوشنبه در همایش نقش پدافند غیرعامل در امنیت غذایی افزود: سالانه 2 میلیون و 100 هزار تن گوشت قرمز به همراه 950 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که در برخی اوقات شاهد صادرات این محصول نیز هستیم.
وی اظهار داشت: هر ساله همچنین 105 میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در کشور تولید می شود که 81 میلیون تن آن زراعی و سایر باغی هستند.
علیزاده در ادامه به اهمیت توجه به پدافندغیرعامل در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: در صورت سهل انگاری در این حوزه دشمن می تواند به زیرساخت ها و دستاوردهای کشور در این بخش آسیب وارد کند.
وی اظهار داشت: باید با تهدیدهای دشمن در این حوزه مقابله کنیم چرا که ضربه زدن به امنیت غذایی کشور یکی از رویکردهای آنان به شمار می رود.
عضو هیات علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید کیفیت محصولات غذایی خود را ارتقا ببخشیم و آسیب پذیری آنها را در مقابل تهدیدات انسانی و طبیعی بالا ببریم.
وی با بیان اینکه 13 درصد تولید ناخالص ملی به کشاورزی اختصاص دارد و 13 درصد صادرات غیرنفتی کشور نیز مربوط به این حوزه است، اظهار داشت: در کنار این موارد امنیت غذایی موجب شده تا این حوزه از اهمیت حیاتی و اساسی برخوردار باشد.
 
نظرات شما
  •  

    محمدخالقی گفت : ۹۷/۰۸/۱۵

    متاسفانه ایشان (جناب آقای علیزاده)ظاهرا خیلی در جریان آمار وارقام نیستند.درشرایطی که متولیان این بخش مصرف را در کشور٩٠٠هزارتن وتولید را ٨٠٠ هزار تن اعلام می نمایند ونیاز کشور به واردات را ١٥-١٠درصد اعلام می نمایند(اگرچه همین آمار هم موردتشکیک است)،ایشان برچه اساسی تولید را ٢میلیون و١٠٠ هزارتن اعلام می نمایند؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com