ایران در تولید گوشت مرغ به خودکفایی رسیده است

ایران در تولید گوشت مرغ به خودکفایی رسیده است
معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: کشور ایران با تولید بیش از 2 میلیون تن گوشت سفید و مرغ به مرز خودکفایی رسیده است.
سعادت‌الله عباسی در جلسه اتاق فکر مشاوران حوزه فکر جهاد کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: این میزان تولید بیش از مصرف یک میلیون و 600‌هزار تنی است که ما سعی داریم با افزوده تولیدات خود تنظیم بازار را داشته باشیم. 
وی سیاست جهاد کشاورزی را کاهش هزینه تولید و افزایش بهره‌وری در بخش تولیدی اعلام کرد و گفت: در زمینه شیر خام نیز سال گذشته با تولید 10 میلیون تن توانستیم نیاز کشور را تامین کرده و حتی اقدام به صادرات فرآورده‌های لبنی و شیری نیز کنیم. 
معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی این خودکفایی را در 32 سال انقلاب بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: در حالی که ما قبل از انقلاب در تامین فرآورده‌های لبنی با مشکل مواجه بوده و اقدام به واردات می‌کردیم امروز به صادرکننده این محصولات تبدیل شده‌ایم. 
عباسی از صادرات 30 میلیون دلاری محصولات لبنی به خارج از کشور خبر داد و گفت: امسال هدف‌گذاری ما رسیدن تولید در این بخش به بیش از 15 میلیون تن است که در این ارتباط به تقویت صادرات در این حوزه و حمایت از تولیدکنندگان می‌اندیشیم. 
وی گفت: از 10 میلیون تن شیر تولیدی کشور 2.5 میلیون تن در قالب شیر یارانه‌ای توزیع می‌شود، به طوری که سرانه تولید شیر ما هم‌اکنون از 69 کیلوگرم به بیش از 130 کیلو رسیده است. 
معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به نوسان تولید و عرضه شیر اشاره کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی درصدد ساماندهی این وضعیت و تعادل در بازار و هرم عرضه و تقاضاست. 
عباسی وضعیت تولید گوشت قرمز را در کشور مناسب ارزیابی کرد و گفت: هم‌اکنون در کشور 900‌هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود که پنج الی 10 درصد آن بین مراکز پرمصرف نظیر بیمارستان‌ها، پادگان‌ها و مدارس شبانه‌روزی توزیع می‌شود. 
وی سیاست وزارت جهاد کشاورزی را تنظیم قیمت و عرضه گوشت قرمز اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم تا با ارزیابی نهایی از میزان مصرف واقعی بخشی از واردات را کاهش داده و به تنظیم بازار کمک کنیم. 
به گزارش فارس از اردبیل، عضو شورای نظام مهندسی کشاورزی کشور در ادامه سخنان خود از توسعه واحدهای صنعتی در حوزه دام و طیور نیز خبر داد و 
یادآور شد: سیاست کلی ما رسیدن به مرز خودکفایی در تمام حوزه‌های دامی است. 
عباسی از ساماندهی واحدهای تولید شیر و گوشت در روستاها و مراکز دورافتاده خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است تا زنجیره تولید را از تولید نهاده‌های دامی گرفته تا عرضه به بازار تنظیم آن و صادرات کامل شده و شبکه مطمئن تولیدی را راه‌اندازی کند. 
وی تکمیل این چرخه را در تمام بخش‌های تولیدی نظیر گوشت قرمز، سفید، عسل، تخم‌مرغ، شیر و ... ضروری اعلام کرد و گفت: در کنار ایجاد رقابت در تولید داخلی و پائین آوردن هزینه‌های تولید و عرضه سعی داریم خودکفایی را در این بخش رقم بزنیم. 
معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در پایان با قدردانی از فعال کردن اتاق فکر حوزه کشاورزی در استان اردبیل از مشارکت و حضور بخش خصوصی در این مجموعه قدردانی کرد. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com