ایران جزء 10 کشور برتر تولیدکننده مرغ در دنیاست

ایران جزء 10 کشور برتر تولیدکننده مرغ در دنیاست
مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در پنجمین همایش و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان با اشاره به اینکه ایران جزء 10 کشور برتر تولیدکننده مرغ در دنیاست، گفت: با توجه به آن که هم اکنون در تولید و مصرف مرغ مشکلی در کشور وجود ندارد، اما مرتب گلایه‌هایی داریم.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تمامی صنعت در اختیار بخش خصوصی است، افزود: البته زمانی که تولیدکنندگان گرفتار می‌شوند دولت ورود می‌کند، به عبارت دیگر دولت و بخش خصوصی با یکدیگر به صنعت دام وطیور تبدیل می‌شوند.
وی ادامه داد: اگرچه اظهاراتی مبنی بر ظرفیت ناقص واحد‌های تولیدی مطرح می‌شود، اما به سبب ظرفیت‌های فراوان صنعت در حال توسعه است.
رضایی ادامه داد: در شرایط سخت فعلی خرسندم که در تأمین امنیت غذایی مردم مشکلی نداریم و حتی بخشی از مازاد تولید خود را به بازار‌های هدف صادر می‌کنیم.
تأمین 95 درصد خوراک صنعت طیور از کارخانجات خوراک دام
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه پنجمین همایش بین‌المللی خوراک دام، طیور و آبزیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد نهاده‌های دام و طیور با ارز ترجیحی تأمین می‌شوند اظهار کرد: نهاده‌های دام 60 تا 70 درصد هزینه‌های تولید را شامل می‌شوند و مابقی هزینه‌ها به آب، برق، بیمه و ... است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 95 درصد خوراک صنعت طیور و 45 درصد خوراک دام از طریق کارخانجات خوراک تأمین می‌شود و به همین دلیل باید یک حلقه منسجم بین مجموعه بخش تولید و تأمین خوراک دام برای هم اندیشی بیشتر ایجاد شود.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر کیلو ذرت درب بنادر را یک هزار و 350 تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به بعد مسافت و احتساب کرایه حمل و نقل هر کیلو ذرت با نرخ هزار و 600 تومان در اختیار واحد‌های مرغداری قرار می‌گیرد.
رضایی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی مصرانه پیگیر کاهش قیمت سبوس است، بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی طی یک نامه رسمی به وزارت صمت انتقاد خود را نسبت به قیمت یک هزار و 250 تومانی برای هر کیلو سبوس اعلام کرده است چراکه این نرخ منجر به افزایش هزینه‌های تولید می‌شود و وزارت کشاورزی خواهان آن است که نرخ سبوس به قیمت قبلی خود که حدود 860 تومان است بازگردد.
انحصاری بودن واردات نهاده‌های دامی صحت ندارد
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه انحصاری بودن واردات نهاده‌های دامی صحت ندارد، تصریح کرد: با توجه به آن که بیش از 170 نفر واردکننده ذرت و جو و 20 تا 25 نفر واردکننده کنجاله سویا هستند از این رو انحصاری در واردات نهاده‌های دامی وجود ندارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com