ایران تابع مقررات استانداردهای صادراتی نیست

ایران تابع مقررات استانداردهای صادراتی نیست
آقای مهندس مصطفوی پیشکسوت و کارشناس خبره صنعت مرغداری ، در برنامه تصویری ”آنتن“ در خصوص صادرات ایران در صنعت طیور گفت: «طبق بخش نامه تصویب شده در راستای برنامه ششم،  ایران حدود 0.05 درصد از تولید خود را به صادرات اختصاص داده است. یعنی اگر 100 کیلوگرم تولید داشته باشیم ، فقط 5 کیلوگرم آن صادر می شود که این چیزی حدود 70 هزار تن در سال است.»
وی ادامه داد: « البته به نظر من تعریف صادرات این نیست. مثلا استاندارد مصرفی اعراب ، مرغ 900-800 گرمی است. فرهنگ سفره اعراب این است که برای هر فرد یک مرغ می گذارند اما فرهنگ ایرانی ، مرغ تا وزن 3 کیلوگرم را نیز می پذیرد. در واقع ، ما عملیات صادرات واقعی را به جز برای ترکمنستان انجام نداده ایم و کشور ایران تابع مقررات استانداردهای صادراتی نیست. »
وی با مخاطب قرار دادن شرکت پشتیبانی امور دام گفت: «باید متذکر شد که شرکت پشتیبانی امور دام که متولی خرید و ذخیره سازی مرغ مورد نیاز کشور است، اگر که می خواهد به ذخیره مرغ مبادرت ورزد ، باید مرغی مطابق با استانداردهای صادراتی ذخیره کند یعنی با خط 02 و وزن 900 تا 1100 گرم. در غیر این صورت ، باید کیفیت نگهداری مرغ را بالا ببرد. مرغ 1100 گرمی ، مرغ چربی داری است که نفوذ سرما به آن کمی سخت است و به همین دلیل است که مردم مرغ یخ زده را نمی پذیرند چون کیفیت آن پایین است. ایران ، یک کشور صادراتی نیست و تفکرات صادراتی نه در دولت و نه در تولیدکننده ها وجود ندارد. باید سازمانی با تفکر صادراتی و مدیریت صادراتی به وجود بیاید  تا مسئولیت صادرات را به عهده بگیرد تا تولیدکننده ها مطابق با استاندارد آن ها ، عملیات تولید را انجام دهند.»


 
نظرات شما
  •  

    رحیم گفت : ۹۶/۰۷/۲۱

    ببخشید آقای به اصطلاح مهندس 0.05درصد یعنی نیم کیلو در 100 کیلو!!!نه 5 کیلو درصد کیلو واقعآ متاسفم که به عنوان کارشناس دارید نظر میدید!!!!!

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com