انحراف در فرآیند توزیع کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی

انحراف در فرآیند توزیع کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی
معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور با بیان این که نیازمند هماهنگی حداکثری بین بخشی میان دستگاه‌های کلان مدیریتی جهت تامین و توزیع کالاهای اساسی و حفظ ثبات بازار هستیم، گفت: انحراف در فرایند توزیع کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی پذیرفتنی نیست.
بابک دین پرست در چهارمین نشست ویدئو کنفرانسی معاونین هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌های سراسر کشور که با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام در محل وزارت کشور و با دو دستور کار تقویت ستادهای تنظیم بازار و تامین و توزیع نهاده‌های دامی برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز نیازمند هم افزایی ظرفیت‌ها برای تامین کالاهای اساسی مردم هستیم؛ گفت: شرایط تحریمی دشمن و شیوع ویروس کرونا نباید مانع از انجام فعالیت‌ها و انسجام بخشی دستگاه‌های مسئول در تامین و توزیع کالاهای اساسی و استراتژیک کشور شود.
دین پرست با اشاره به اینکه یکی از کالاهای مورد نیاز در کشور، نهاده‌های دامی است؛ گفت: باید با شناسایی ظرفیت‌های موجود در کشور بتوانیم تولید آندسته از نهاده‌های دامی را که میزان وابستگی به آنها غیرمتعارف است، در داخل کشور تقویت کنیم.

خوراک پرداز هزار دشت

معاون اقتصادی وزیر کشور با اظهار اینکه تامین نهاده‌های دامی از قبیل ذرت، کنجاله سویا و غیره با هدف حفظ ظرفیت و تامین گوشت و مرغ مورد نیاز کشور ضروری است، گفت: علیرغم محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه، دولت با تمام توان خود نسبت به تخصیص ارز مورد نیاز برای تامین کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم اقدام و این امر در اولویت نخست برنامه‌های دولت قرار دارد. بر همین اساس ضروری است، تمهیدات لازم  در راستای تحقق این امر از سوی دستگاه‌های ذیربط اتخاذ و تمامی تدابیر و راهکارهای لازم جهت حفظ این امر مهم اتخاذ شود.
دین پرست تصریح کرد: امروز بیش از گذشته نیازمند هماهنگی حداکثری بین بخشی میان دستگاه‌های کلان مدیریتی جهت تحقق اهداف دولت و حفظ ثبات بازار هستیم و همه دستگاه‌های مسئول باید بر فرایند توزیع قانونی کالاهای اساسی و نهاده‌های دانی که ارز مورد نیاز آنها از سوی دولت تامین می‌گردد، نظارت کامل و دقیق داشته باشند و با افراد فرصت طلب و سودجویانی که مترصد اخلال در شبکه توزیع  مایحتاج عمومی مردم هستند، بدون ملاحظه برخورد قانونی کنند.
وی در این خصوص گفت: یکی از اهداف جدی دولت در شرایط دشوار کنونی، تامین مایحتاج عمومی مردم است و در این خصوص حمایت‌های ارزی خوبی هم از سوی دولت صورت گرفته است و همه دستگاه‌های مسئول باید تلاش نمایند که کالاهای مذکور با قیمت مصوب و بدون واسطه در اختیار تولیدکنندگان مصرف کنندگان واقعی قرار گیرد و هیچگونه تعللی در  این خصوص پذیرفتنی نیست.
وی اضافه کرد: تمام تلاش دشمن بر برهم زدن فضای با ثبات بازار در کشور و ایجاد جو روانی منفی است که باید با به کارگیری تمامی ظرفیت‌های داخلی مانع از تحقق اهداف دشمن شویم.
وی در پایان گفت: باید با فعال کردن ظرفیت‌های استانی بتوانیم اقلام مورد نیاز در حوزه نهاده‌های دامی را تامین کنیم تا مصرف کننده واقعی این حوزه بتواند با خیالی آسوده اقلام مورد نیازش را تهیه کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com