انتقاد از عملکرد وزارت جهاد در توزیع نهاده های دامی

انتقاد از عملکرد وزارت جهاد در توزیع نهاده های دامی
دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور گفت:بازار با کمبود نهاده‌های دامی مواجه است و وزارت جهاد با ایجاد تأخیر ۲۰روزه در صدور مجوز عرضه نهاده‌ در بازارگاه، این موضوع را تشدید می کند.
عباس حاجی زاده با اعلام اینکه بازار با کمبود نهاده‌های دامی مواجه است و وزارت جهاد کشاورزی با ایجاد تأخیر ۲۰ روزه در صدور مجوز عرضه نهاده‌ها در بازارگاه نیاز بازار به تأمین نهاده‌های دامی را تشدید می‌کند، اظهار کرد: بروکراسی توزیع در وزارت جهاد کشاورزی عامل تشدید کمبود و گرانی نهاده‌های دام و طیور شده است.
دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی با استقبال از مصوبه اخیر وزارت صمت در ایجاد امکان ترخیص اعتباری کالاهای رسوبی برای همه واردکنندگانی که در انتظار تأمین ارز هستند، افزود: در حال حاضر بروکراسی توزیع در وزارت جهاد کشاورزی باعث رسوب کالا و کندی عرضه نهاده‌های دامی شده است.
وی ادامه داد: متأسفانه بر اساس رویه‌های ابلاغی؛ هر واردکننده برای اینکه کالای خود را اظهار و در سامانه بازارگاه عرضه کند باید از معاونت امور تولیدی وزارت جهاد کشاورزی مجوز بگیرد که صدور این مجوز بعضاً تا ۲۰ روز زمان می‌برد.

بامداد رسپینا

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران تصریح کرد: البته پس از اینکه واردکنندگان مجوز اظهار و عرضه نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه را اخذ کردند مراجعه دارندگان حواله‌های خرید و حمل نهاده‌های دامی به سامانه بازارگاه گاهی بین چند روز تا چند هفته زمان می‌برد.
حاجی زاده با اشاره به کمبود شدید در بازار نهاده‌های دام و طیور خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار به شدت با کمبود نهاده‌های دامی مواجه است و هیچ دلیلی برای ایجاد این همه ایستگاه غیرضروری و مانع در مسیر عرضه نهاده‌های دامی وجود ندارد.
دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی گفت: وقتی کالا تحت کلید وزارت جهاد کشاورزی و صرفاً به افراد معرفی شده توسط این وزارت خانه توزیع می‌شود این همه اتلاف زمان در روند توزیع نهاده‌های دامی نتیجه‌ای به جز تحمیل هزینه‌های سنگین به اقتصاد کشور و کندی جریان عرضه نهاده‌های دامی که مواد اولیه برای صنایع دام و طیور است را در پی نخواهد داشت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com