انتقاد حجتی از بازار سیاه مرغ

انتقاد حجتی از بازار سیاه مرغ
وزیر جهاد کشاورزی ضمن انتقاد از سوء استفاده‌گران از بازار مرغ، آخرین وضعیت تامین و توزیع میوه و گوشت شب عید را تشریح کرد.
محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوالی در مورد ذخایر گوشت قرمز و سفید و همچنین ذخایر میوه برای شب عید، گفت‌: همان طور که بارها اعلام کرده‌ام در رابطه با میوه میزانی را که ستاد تنظیم بازار در آذر و دی ماه برای تأمین، مقرر کرده بود، توسط همکاران ما در سازمان تعاون روستایی به طور کامل تأمین شده است.
وی ادامه داد: ذخایر احتیاطی، میزانی را که باید به استان‌ها منتقل می‌شد، چه در مورد سیب و یا پرتقال، در سردخانه‌های استان‌ها زیر نظر ستاد تنظیم بازار استان‌ها قرار دارد.

عرضه مرغ منجمد را به وفور داریم
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، یادآور شد: از نظر گوشت سفید محدودیتی نداریم، تنها متأسفانه بحث سیاه بازار وجود دارد که عده‌ای سوءاستفاده می‌کنند. لازم است که با این موارد برخورد جدی شود. این مشکل به خصوص در تهران و به طور ویژه در مورد عرضه کنندگان میدان بهمن وجود دارد. متأسفانه این افراد قدری کم لطفی می‌کنند که از آنها خواهش می‌کنم در چارچوب خریدی که انجام می‌دهند و در قالب قیمت‌های تعیین شده نسبت به عرضه گوشت سفید اقدام کنند و از فرصت شب عید سوءاستفاده نکنند و با مردم مهربان‌تر باشند.
حجتی خاطرنشان کرد: البته عرضه مرغ منجمد به وفور صورت می‌گیرد و امیدوار هستیم کسانی که از سیاه بازار سوءاستفاده می‌کنند و برای شب عید مشکل ایجاد می‌کنند؛ روحیه نوع دوستی را در خود تقویت کرده و به خود بیایند.
وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: مرغی که در نیمه اول بهمن ماه جوجه‌ریزی شده، امروز در بازار عرضه می‌شود. حدود ۱۲۲ تا ۱۲۵ میلیون جوجه‌ریزی شده است که نسبت به پاییز امسال حدود ۳۰ درصد افزایش دارد. بنابراین در تولید و عرضه مشکلی نداریم و تنها باید احتیاط‌ها در این زمینه بیشتر و سوءاستفاده‌ها کمتر شود.

برای حفظ آرامش سکوت می‌کنیم
وی ضمن گلایه از برخی از انتقادات به دولت، گفت: رئیس جمهوری و دولت همان رئیس جمهوری و دولت یک سال قبل است و همه یک شبه ناکارآمد و دچار سو مدیریت نشده اند، بلکه دولت برای حفظ آرامش جامعه سکوت می‌کند.
حجتی ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در سازمان جنگل‌ها، گفت‌: در برخی از حوزه‌ها هنوز عقب هستیم و کار زیادی داریم. برای مثال در حوزه کاداستر عقب هستیم. همچنین هنوز در حوزه کار با مردم و جلب مشارکت مردم برای حفظ منابع طبیعی ایراد داریم. باید نگرش و روش مان را در مجموعه سازمان جنگل‌ها عوض کنیم.
وی با اشاره به این که تغییر در زمینه فرهنگی به سختی اتفاق می‌افتد، گفت‌: از لحاظ فیزیکی تغییر و تحول ساده است، اما از نظر فرهنگی تغییر کار دشواری است، اما باید اول خودمان را آموزش دهیم و سپس در زمینه حفظ و بارور کردن منابع طبیعی با مردم کار کنیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com