الزام مرغداری‌ها بر ثبت میزان جوجه‌ریزی، تلفات و انتقال در سامانه جهاد و دامپزشکی

الزام مرغداری‌ها بر ثبت میزان جوجه‌ریزی، تلفات و انتقال در سامانه جهاد و دامپزشکی
معاون اقتصادی استاندار همدان از الزام مرغداران به ثبت و دریافت کد تخلیه پیش از انتقال مرغ به کشتارگاه ها به منظور جلوگیری از نفوذ در چرخه تولید و توزیع مرغ خبر داد.
الزام مرغداری‌ها بر ثبت میزان جوجه‌ریزی، تلفات و انتقال در سامانه جهاد و دامپزشکی ؛ ظاهر پورمجاهد با اشاره به اینکه کد تخلیه مرغ توسط دامپزشکی رصد می‌شود گفت: میزان کشتار در کشتارگاه‌ها هم باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود در غیر این صورت تخلف و پرونده به تعزیرات حکومتی منتقل خواهد شد
وی افزود: تا کنون دو مورد از کشتارگاه‌های همدان میزان مرغ کشتار شده را با تاخیر در سامانه ثبت کرده‌اند که  تخلف آن‌ها گزارش و پرونده رسیدگی تشکیل شده است.

 معاون اقتصادی استاندار همدان با تاکید بر عرضه مرغ با قیمت مصوب در بازار استان همدان گفت: متاسفانه تفاوت قیمت با دیگر استان‌ها همچون تهران و خوزستان که به دلیل شدت گرما و نبود جوجه‌ریزی مرغ کیلویی ۳۸ تا ۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود، موجب افزایش قیمت در دیگر استان‌ها شده است.
وی با بیان اینکه مرغدار باید مرغ زنده را کیلویی ۱۷ هزار و ۱۰۰ بفروشد، اما بعضا از دیگر استان‌ها با قیمت ۲۲ هزار تومان مرغ زنده را خریداری می‌کنند، اضافه کرد: ثبت در سامانه جهاد و دامپزشکی به شفاف سازی میزان جوجه‌ریزی، تلفات و انتقال به کشتار کمک شایانی خواهد کرد.
معاون اقتصادی استاندار همدان گفت: بیش از ۴۰ مورد از مرغداری‌های استان به دلیل عدم ثبت و دریافت کد تخلیه دچار مشکل شدند و با مکاتبات صورت گرفته این مشکل حل شد.
وی با تاکید بر افزایش نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت:  ۱۰ روز گذشته بیش از ۵۰ پرونده تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است.
پورمجاهد تاکید کرد: تمام تلاش بر توزیع روزانه ۱۲۰ تن مرغ در استان است و در صورت کشتار کمتر، مرغ منجمد توزیع خواهد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com