افغانستان و عراق واردکننده عمده فرآورده‌های دامی گلستان

افغانستان و عراق واردکننده عمده فرآورده‌های دامی گلستان
غلامرضا محرابی اظهار داشت: این کشورها از مجموع هشت فرآورده دامی قابل صادرات گلستان، ۶ مورد آن شامل تخم مرغ خوراکی، تخم مرغ نطفه دار گوشتی، جوجه یک روزه گوشتی، خوراک و مکمل آبزیان، گوشت مرغ منجمد و فرآورده های لبنی را وارد بازار مصرف خود می کنند.
به گفته وی امسال پنج هزار و ۷۵۰ تن تخم مرغ خوراکی با ۲۳۹ محموله به عراق و افغانستان، یک میلیون و ۱۶۲ هزار عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی با سه محموله به عراق و ۲ میلیون و ۹۴ هزار قطعه با ۹۱ محموله و خوراک و مکمل آبزیان به وزن ۷۶۰ تن با ۲۹ محموله به افغانستان صادر شد.
محرابی ادامه داد: همچنین در این مدت، ۵۱۲ تن فرآورده های لبنی در قالب ۲۰ محموله به عراق و گرجستان  و ۷۴۳ تن گوشت مرغ منجمد با ۳۳ محموله به عراق و افغانستان، مغولستان و ونزوئلا، حمل شد.
مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: علاوه بر این، صادرات پای و پنجه مرغ به وزن یک هزار و ۴۳۸ تن به پنج کشور هنگ کنگ، ویتنام، لائوس، میانمار و امارات و سه هزار قطعه پولت تخم گذار به کشور ارمنستان، صادر شد.
گلستان ۴ پست قرنطینه مستقر در پلیس راه نوکنده (غرب)، تیل آباد آزادشهر، تنگراه گالیکش (شرق) و گمرگ اینچه برون (شمال استان و مرز خشکی با ترکمنستان) دارد که حمل دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی به خارج از استان را کنترل می کنند.
گلستان با داشتن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا از قطب های مهم دامپروری و پرورش طیور کشور به شمار می رود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com