افزایش 94 هزار تنی تولید گوشت قرمز در کشور

افزایش 94 هزار تنی تولید گوشت قرمز در کشور
امید می‌رود با منابعی که از صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا می‌کند، طرح پرواربندی عشایر در 12 استان کشور با موفقیت اجرایی شود.
قائم‌مقام سازمان امور عشایر امروز در مصاحبه مطبوعاتی رئیس این سازمان که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، درباره وضعیت طرح زنجیره تولید و پرواربندی دام‌های عشایری گفت: یکی از مباحث و چالش‌هایی که برای خرید دام عشایر و تولید گوشت قرمز از سال‌های قبل مطرح است، طرح زنجیره تولید و پرواربندی دام‌های عشایری است.
میرولی صفرزاده افزود: به‌موجب این طرح، از زمان از شیر گرفتن بره‌ها و بزغاله‌ها، پرواربندی دام‌ها با هدف جلوگیری از ورود دام نارس عشایر به بازار و جلوگیری از ورود به مرتع آنها آغاز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تعلیف دام‌های عشایری در این مرحله باعث می‌شود که علوفه مراتع صرف دام‌های مولد شده و برای سال‌های بعد مورد استفاده قرار گیرد.
صفرزاده ادامه داد: در سال‌های 91 و 92، این طرح در استان‌های خراسان رضوی و شمالی به‌صورت پایلوت با کمک صندوق عشایری و منابع بانکی اجرا شد.
وی تصریح کرد: در بودجه سال 1393 در بند (ع) تبصره (5)، مجلس مبلغی حدود یک درصد از منابع ورودی سال جاری به صندوق توسعه ملی را اختصاص داده و هماهنگی‌‌های لازم برای تخصیص گرفتن از بانک عامل (کشاورزی) در حال انجام است.
صفرزاده اظهار امیدواری کرد که با استفاده از منابع بانکی بتوان این طرح را در سال زراعی جاری در سطح 12 استان کشور و برای 120 هزار رأس اجرایی کرد.
ورود سالانه 9 میلیون رأس دام عشایری به بازار
معاون توسعه و عمران سازمان امور عشایر یادآور شد: در سال زراعی 94 - 93 با بانک کشاورزی توافق‌هایی انجام شده و در این راستا در برنامه داریم که حدود دو میلیون رأس دام را تحت پوشش طرح قرار دهیم.
وی تأکید کرد: در مجموع با توجه به عرضه سالانه 9 میلیون رأس به بازار، با استفاده از این طرح می‌توانیم پنج میلیون رأس را تحت پوشش ببریم و امید می‌رود ظرف سه سال آینده بتوانیم پوشش کاملی داشته باشیم.
صفرزاده پیش‌بینی کرد که به‌طور متوسط وزن دام‌ها نسبت به 24 کیلوگرم فعلی، از افزایش برخوردار شود.
وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان اجرای این طرح، 94 هزار تن افزایش تولید گوشت قرمز در کشور را شاهد باشیم، در حالی که هم‌اکنون 150 هزار تن گوشت به کشور وارد می‌شود.
صفرزاده در پایان اظهار داشت: در سال گذشته با تحت پوشش قرار دادن هفت‌هزار خانوار عشایری، شش میلیون تومان به افزایش درآمد خانوار عشایری اضافه شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com