افزایش 7 درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های کردستان

افزایش 7 درصدی جوجه ریزی در مرغداری‌های کردستان
محمد فرید سپری در جلسه تنظیم بازار استان، به راه اندازی سامانه بازارگاه در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: براساس نیاز، کنجاله سویا و ذرت از طریق این سامانه تحویل مرغداران داده می شود.
وی افزود: در سال جاری ۱۷۸ هزار و ۷۶۳ تن نهاده دام و طیور در اختیار واحدهای تولیدی استان قرار گرفته که از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۹ تن جو به واحدهای دامداری، ذرت ۱۰۱ هزار و ۵۶۵ تن، ۵۰ هزار و ۸۲۶ تن کنجاله سویه و ۳۲۳ کنجاله کلزا توزیع شده است.
رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان به میزان جوجه ریزی اشاره و بیان کرد: کشور طی آذر ماه سال گذشته ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه ریزی داشته که امسال به ۱۰۴ میلیون قطعه رسیده اما استان در سال گذشته ۳ میلیون ۳۸۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشته که امسال به ۳ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۴۹۸ قطعه رسیده که نسبت به سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.
سپری ذکر کرد: در دی ماه سال گذشته در استان میزان چهار میلیون و ۱۴۸ هزار قطعه جوجه ریزی شده که امسال این میزان ۷ درصد افزایش داشته است. 
وی گفت: در سال جاری ۳.۶ دهم درصد جوجه ریزی کشور مختص به استان کردستان است.
رئیس جهاد کشاورزی استان کردستان ذکر کرد: میزان جوجه ریزی واحدهای تولیدی در استان کردستان نسبت به سال گذشته منفی یک درصد کاهش داشته است.
سپری عنوان کرد: تعیین قیمت جوجه یک روزه در تنظیم بازار کشور چهار هزار و ۲۰۰ تومان بوده که طی این مدت  افزایش قیمت داشته است.
وی همچنین قیمت مرغ درب مرغداری را ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش مرغ در تمام استان ها، اکنون قیمت مرغ درب مرغداری در کردستان به۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده و برای مصرف کننده نهایی ۲۰ هزار و ۶۷۰ تومان مشخص شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com