افزایش 67 درصدی هزینه تولید لبنیات در سال 93

افزایش 67 درصدی هزینه تولید لبنیات در سال 93
با اجرای قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی و سپردن تنظیم بازار به بخش کشاورزی، مسئولیت روابط عمومی های وزارت جهاد کشاورزی سنگین تر شده و باید به مردم نیز پاسخگو باشند.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران امروز در نشست مدیران روابط عمومی سازمان‌های تعاون روستایی کشور با اعلام این خبر گفت: قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی در بهمن‌ماه سال 1391 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و کل مسئولیت‌های بخش کشاورزی به وزارت جهادکشاورزی سپرده شد، اما تا مهرماه سال گذشته و روی کار آمدن دولت یازدهم اجرا نشد.
حسین صفایی افزود: با اجرای قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی، مسئولیت روابط عمومی های سنگین تر شده است، زیرا با سپردن تنظیم بازار به وزارت جهادکشاورزی، این بخش دولتی علاوه بر ارتیاط با کشاورزان، با مردم نیز سرو کار دارد .
این عضو فعال در حوزه تنظیم بازار محصولات کشاورزی با اشاره به دلایل اصلی ورود روغن پالم به شیر و سایر فرآورده‌های غذایی توسط برخی صنایع غذایی، آن را نتیجه یک تصمیم غلط در ستاد تنظیم بازار در سال های گذشته دانست و خاطرنشان کرد: ورود روغن پالم به شیر، در نتیجه تصمیم ستاد تنظیم بازار بوده که در چهار سال گذشته برای حمایت ظاهری از مصرف‌کنندگان، اجازه افزایش قیمت را به لبنیات نداد تا آن ها به نحو دیگری جبران افزایش کمرشکن هزینه های تولید را بکنند.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز هزینه‌های تولید لبنیات 67 درصد اضافه شده است، اما باز هم اجازه افزایش قیمت این محصولات لبنی داده نشد که این امر زمینه  ادامه استفاده از  روغن پالم در لبنیات برای جبران افزایش هزینه های تولید را فراهم آورد.
رئیس هیئت‌مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: برای کاهش هزینه‌های صنایع، روغن پالم به جای چربی حیوانی در تولید فرآورده های لبنی مورد استفاده قرار گرفت و از چربی شیر برای تولید خامه کیلویی 10 هزار تومانی استفاده شد تا به جای آن  روغن پالم کیلویی دوهزار تومان وارد صنایع غذایی شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com