افزایش ۵ برابری قیمت داروهای دامپزشکی

افزایش ۵ برابری قیمت داروهای دامپزشکی
شانقی از افزایش ۴ الی ۵ برابری قیمت داروهای دامپزشکی از آبان ماه سال ۹۹ تا به امروز خبر داد و گفت: افزایش قیمت‌ها باعث شده است که دامداران خیلی رغبتی به اجرای طرح‌های واکسیناسیون دام‌های خود نداشته باشند.

محسن شانقی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص افزایش قیمت داروهای دامپزشکی، گفت: از آبان ماه سال ۹۹ که ارز دولتی از داروهای دامپزشکی برداشته شده شاهد افزایش قیمت در داروهای دامپزشکی بوده‌ایم به گونه ای که این افزایش ها تا ۴ الی ۵ برابر هم رشد داشته است.

شانقی اظهار کرد: افزایش قیمت ها به اندازه‌ای به دامداران فشار وارد کرده است که برخی از دامداران توان خرید نسخه‌های خود را هم ندارند و از چند قلم داروی که دامپزشکی برای دام تجویز می کند تنها یکی و یا دو قلم از داروها را خریداری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ها در واکسن‌ها نیز وجود داشته است ادامه داد: افزایش قیمت‌ها باعث شده است که دامداران خیلی رغبتی به اجرای طرح‌های واکسیناسیون دام‌های خود نداشته باشند.

 مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد: این استقبال کم دامداران از واکسیناسیون دام‌ها باعث می‌شود در ماه ها و حتی روزهای آینده شاهد افزایش کانون‌های بیماری در استان باشیم.

شانقی اضافه کرد: البته دامپزشکی برای ترغیب دامداران خصوصاً در مناطق روستایی برای واکسن دام‌ها در جلساتی که با فرمانداران داشته‌ایم مقررشده است در مکاتباتی که با دهیاری‌ها انجام می‌دهند بتوانیم تعدادی از دام‌ها روستایی را از محل اعتبارات دامپزشکی استان رایگان واکسینه کنیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com