افزایش ۲ برابری مجوز صدور تاسیس دام سبک و طیور

افزایش ۲ برابری مجوز صدور تاسیس دام سبک و طیور
پارسال هزار و ۳۷۱ فقره مجوز موافقت اصولی در حوزه دامپروری فارس صادر شده است.
مدیر صدور مجوز‌ها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس گفت: این سازمان پارسال هزار و ۳۷۱ فقره مجوز موافقت اصولی را با هدف تاسیس و راه‌اندازی اماکن و تاسیسات دامی در سطح استان صادر کرده است.
مصطفی اوجی گفت: بره پرواری ۷۰۷ فقره به ظرفیت ۲۴۵هزار راس در جایگاه نخست و گاو شیری ۲۰۷ فقره به ظرفیت ۴۷ هزار راس، گوسفند داشتی به ۱۸۵ فقره به ظرفیت ۹۵ هزار و ۶۰۰ راس و گوساله پرواری ۱۳۳فقره به ظرفیت ۱۶هزار و ۲۰۰ راس در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.
او تعداد کل پروانه صادره در حوزه دامپروری اعم از (صدور، تمدید، ...) در سال گذشته ۲ هزار و ۷۴۲ فقره اعلام کرد و افزود: مقایسه این آمار با سال ۹۷ حاکی از افزایش ۲ برابری مجوز صدور تاسیس دام سبک و طیور و افزایش یک و نیم برابری مجوز صدور تاسیس دام سنگین است.
اوجی گفت: ۱۸۹ فقره پروانه تاسیس دام سبک به ظرفیت ۶۷ هزار و ۳۵۵ راس، تعداد ۲۵ فقره پروانه تاسیس طیور به ظرفیت ۲۶۵ هزار و ۹۰۵ قطعه و تعداد ۱۲۹ فقره پروانه تاسیس دام سنگین به ظرفیت ۳۹ هزار و۷۸۰ راس در سال ۹۸ توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان صادر شده است.
مدیر صدور مجوز‌های نظام مهندسی کشاورزی فارس اضافه کرد: از مجموع هزار و ۳۷۱ مجوز صادره موافقت اصولی در سال گذشته قریب به ۲۵ درصد آن منجر به صدور پروانه تاسیس شده است.
اوجی، حذف استعلامات، زیر ساخت‌های الکترونیکی و تسهیل در فرایند‌ها را از عوامل افزایش این درصد برای امسال عنوان و اضافه کرد: از مجموع ۲ هزار و ۷۴۲ فقره پروانه صادره (تمدید، صدور، تاسیس...) واحد دامی سال گذشته در استان فارس بیش از ۱۰۰ پروانه به ترتیب در شهرستان‌های شیراز، سپیدان، مرودشت، فیروزآباد، آباده، لار، کوار، زرین دشت و جهرم و به طور میانگین ۶۰پروانه در دیگر شهرستا‌های استان صادر شده است.
مدیر صدور مجوز‌های نظام دامپزشکی استان فارس حضور بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر فارغ التحصیل رشته علوم دامی عضو سازمان، مختصات جغرافیایی و اقلیم آب و هوای استان فارس از عوامل موثر در ایجاد اشتغال و تامین نیاز‌های پروتینی دامی فارس برشمرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com