افزایش قیمت نهاده‌ها مشکل عمده صنعت مرغ

افزایش قیمت نهاده‌ها مشکل عمده صنعت مرغ
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: افزایش‌ قیمت نهاده‌ها و کمبود نقدینگی عمده مشکل صنعت مرغ استان است.
«حسین جعفری» در پنجاه‌ و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان با اشاره به وضعیت مرغداری‌ها، اظهار کرد: پیرو درخواست مرغداران استان برای بررسی وضعیت آنان، جلساتی برگزار شد.
این مسئول ادامه داد: افزایش‌ قیمت نهاده‌ها و کمبود نقدینگی عمده مشکلاتی بودند که این واحدها با آنان مواجه هستند. هم‌چنین تسهیلات بانکی و بازپرداخت آن از دیگر مشکلاتی است که در طی این جلسات مطرح شد.
وی هم‌چنین در رابطه با مشکل صدور سند شهرک صنعتی خرم‌دره، افزود: ۹ مورد طرح تغییر کاربری اراضی برای شرکت شهرک‌های صنعتی وجود دارد که با هشت مورد آن موافقت شده و دستور استانداران همواره برای اجرا نافذ است، حتی اگر مدیریت استان تغییر کرده باشد.
در ادامه این جلسه، ‌دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی استان، اظهار کرد: ‌پیرو تصمیمات جلسات گذشته این ستاد مقرر شد که سیستم بانکی استان با درک شرایط موجود، مساعدت لازم را با صنعت مرغ استان انجام دهد که در این رابطه با بانک‌های عامل مکاتبات لازم انجام شد.
«سعید محمدی‌دوست» ادامه داد: اجرای این مساعدت‌ها در صورت مراجعه مدیونین و وجود اراده در پرداخت بدهی بوده، همچنین باید این افراد تسهیلات خود را در سال‌های ۹۵ ، ۹۶ و ۹۷ دریافت کرده باشند.
وی افزود: در انجام این مساعدت‌ها نباید افرادی که سال‌ها است بدهی خود را پرداخت نمی‌کنند با افرادی که مستحق همکاری و مساعدت هستند، مختلط شود، چون در این صورت فرصت برای سوءاستفاده‌کنندگان و فرصت‌طلبان فراهم می‌شود.
این مسئول با بیان این‌که در هنگام مساعدت اتحادیه نباید فرهنگ نادرستی را نهادینه کند، خاطرنشان کرد: مشاهده شده افرادی که در این صنعت هستند سرمایه‌های خود را صرف خرید گندم از کشاورزان می‌کنند، ولی بدهی چندین‌ ساله خود به بانک‌ها را پرداخت نمی‌کنند.
در ادامه این جلسه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، اظهار کرد: هم‌اکنون منع قانونی برای تسویه بدهی غیرجاری و چک برای تسهیلات جدید رفع شده است که بانک‌های عامل استان برای اعطای تسهیلات به این مهم توجه کنند.
«ناصر فغفوری» با اشاره به صدور سند شش‌دانگ شهرک صنعتی خرم‌دره، ادامه داد: در سال ۹۲ و زمان مدیریت استاندار سابق نسبت به طرح کاربری زمین‌های این منطقه اقدام شد ولی متاسفانه اداره امور اراضی برای صدور سند تغییرات انجام شده، تایید استاندار وقت را می‌طلبد.
وی افزود: دستورالعمل مسئولان در همه زمان‌ها لازم‌الاجرا بوده و طرح کردن این‌گونه مباحث منطقی نیست و بهتر است طبق دستور استاندار پیش، طرح کاربری زمین‌های شهرک صنعتی خرم‌دره طبق روال انجام شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com