افزایش جهانی تولید شیر در سال 2018

افزایش جهانی تولید شیر در سال 2018
تولید جهانی شیر، قرار است در سال 2018 میلادی، به میزان 1.5 درصد افزایش یابد اما وجود تقاضای بالا برای انواع چربی، احتمالا موجب خواهد شد که قیمت ها، افت شدیدی نداشته باشند.
نمودارهایی که هیئت امنای مرکز کشاورزی و توسعه باغبانی علمی، موسوم به AHDB منتشر نموده، پیش بینی کرده است که عرضه جهانی در سال 2018 میلادی، به 289 بیلیون لیتر برسد. میزان بالای تولید در 28 کشور عضو اتحادیه اروپا، موجب افزایش محصولات دانه ای و افزایش قیمت شیر شده است و انتظار می رود در سال 2018، شاهد افزایش 1.4 درصدی آن باشیم.
آمریکا انتظار دارد تا در سال جدید میلادی، میزان تولید، 1.8 درصد افزایش پیدا کند و همچنین پیش بینی می شود که بیشترین میزان تولید محصول را کشور استرالیا با 2.2 درصد افزایش، خواهد داشت.

آب و هوای نامناسب
کشور استرالیا، بعد از دو سال دست و پنجه نرم کردن با آب و هوای نامناسب و بد، اکنون وضعیت بهتری پیدا کرده است و وضعیت خشکسالی در این کشور، در حال حاضر بهبود یافته است و قرار است با برنامه ای منظم و مناسب، تعداد گله ها را افزایش دهند.
میزان رشد تولید در کشور نیوزیلند، کمتر از میزان پیش بینی شده و به میزان  0.9 درصد خواهد بود.
لوک کراسمن (Luke Crossman) ، تحلیلگر ارشد ،AHDB اظهار داشت که پیش بینی می شد رشد تولید در کشور نیوزیلند، 3 تا 4 درصد باشد؛ اما آب و هوای نامناسب در فصل بهار، میزان تولید را کاهش داد و در نتیجه آمار و ارقام، کاهش تولید را نشان دادند. میزان تولید، بازبینی شده است و در ماه اکتبر سال  2017 میلادی، به 3.2 بیلیون لیتر رسید که این میزان، 2.7 درصد نسبت به ماه اکتبر سال 2016 بالاتر بوده است.

تجارت جهانی لبنیات
این افزایش، باعث شد که شاخص قیمت تجارت جهانی لبنیات، در مزایده 21 نوامبر به 3.4 درصد کاهش یابد.
افزایش تولید ماه اکتبر در کشور نیوزیلند، در حالی بوده است که در اکتبر سال 2016 ، بارندگی های شدیدی در کشور نیوزیلند صورت گرفته است و افزایش جهانی تولید، در حالی به وجود آمده که در دیگر نقاط دنیا، ما شاهد کاهش میزان تولید بوده ایم.
آقای کراسمن اظهار داشت: «این امر، نشان می دهد که بازار تا چه اندازه متغیر است و واکنش های سریع آن به شرایط، بیشتر بر پایه احساس است تا بر پایه افزایش چشمگیر عرضه جهانی».
آقای کراسمن افزود: «اگر افزایش فیزیکی در تولید، بنا بر پیش بینی ها ادامه پیدا کند، می توانیم شاهد کاهش قیمت ها باشیم».
اما آقای کراسمن همچنین ادامه داد که انتظار نمی رفت که کاهش چشمگیری در این زمینه داشته باشیم زیرا تقاضا برای چربی، همچنان به قوت خود باقی است.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com