سرپرست خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی مطرح کرد؛
افزایش تولید مرغ در آستانه ماه رمضان

افزایش تولید مرغ در آستانه ماه رمضان
معروفان سرپرست خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در خصوص بحث های مطرح شده درباره کمبود نهاده دامی گفت: از ۱۶ فروردین ماه مصوب شده که وزارت جهاد ثبت سفارش نهاده های دامی را انجام دهد. بر این اساس در این ۶ روز ۵۰ درصد ثبت سفارش نهاده های دامی در وزارت جهاد کشاورزی بررسی شده است که این کار ادامه دارد. این کالاها در بنادر به وفور موجود است و مشکلی برای ثبت سفارش نداریم.
معروفان در خصوص وقفه‌ای که در این زمینه ایجاد شد، گفت: تا پایان سال ۹۹ تخصیص‌های بانک مرکزی مربوط به سنوات قبل است و انتظار داریم در سال جدید بانک مرکزی تخصیص ارز را سرعت ببخشد تا وقفه‌ای نداشتیم.
این مقام مسئول تاکید کرد: احساس نمی‌کنیم وقفه‌ای ایجاد شده باشد چرا که کالا‌ها تامین و در بنادر موجود است و به محض تخصیص ارز، ترخیص می‌شود.
سرپرست خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در کشور ۴۰ شرکت به امر واردات نهاده‌های دامی مشغول هستند و امسال حدود ۱۱ شرکت اقدام به ثبت سفارش جدید کرده اند.
معروفان گفت: ثبت سفارش حدود ۹۰ پرونده هم از ماه قبل به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده که تا کنون نیمی از آن‌ها بررسی شده است.
او در خصوص وضعیت عرضه مرغ توضیح داد: امروز بالای ۴ میلیون و ۳۵ هزار قطعه مرغ وارد کشتارگاه شده و ۷ هزار و ۳۰۰ تن مرغ از آن استحصال شده است. طی امروز و دیروز  شاهد بودیم که صف خرید مرغ کم شده است.

کیمیا رشد صنعت البرز

معروفان گفت: به سبب تامین مرغ مورد نیاز در ماه رمضان، تا دو روز آتی تولید و عرضه مرغ بیشتر خواهد شد.
او بیان کرد: قیمت مرغ در شهریور سال ۹۹، حدود ۱۴ هزار تومان بود که اواخر آذر ماه به ۲۰ هزار و ۴۰۰ افزایش پیدا کرد و اخیرا به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.
معروفان ادامه داد: نهاده‌های دامی با افزایش قیمت جهانی مواجه شده است، به عنوان مثال ذرت که ۶ درصد مصرف طیور است، ۲۲۰ یورو بود و اخیرا کمتر از ۲۷۰ یورو خریداری نمی‌شود.
سرپرست خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: عرضه مرغ به صورت قطعه بندی به صورت مقطعی ممنوع است که البته با اشباع بازار این ممنوعیت برداشته می‌شود.

برای تولید مرغ ، بازار نهاده های دامی باید آرام باشد
 آذروش، دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: در حال حاضر با توجه به شرایطی که بازارگاه برای تولیدکنندگان ایجاد کرده، دچار مشکلی خاصی نیستیم، اما برای تولید باید آرامش کلی داشته باشیم چرا که نمی توانیم با ریسک وارد تولید شویم.
او ادامه داد: تولید به پیش زمینه‌هایی نیاز دارد. صنعت ما دچار زلزله شده است. تمام نهاده‌های مصرفی ما در دام و طیور از یک سال پیش با افزایش قیمتی مواجه شده است. بعضی از فاکتور‌های تولیدی در گوشت و مرغ ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.
دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی تصریح کرد: وقتی تورم میانگین کشور بین ۳۶ تا ۴۰ درصد است، چطور توقع داریم که صنعت مرغداری روی پای خود بایستد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com