افزایش تولید شیر و گوشت با اصلاح نژاد دام‌ها در کشور

افزایش تولید شیر و گوشت با اصلاح نژاد دام‌ها در کشور
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش تولید شیر و گوشت در کشور نیاز به اصلاح نژاد دام‌ها دارد.
حسن رکنی ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی نخستین ایستگاه تولید و انجماد جنین و اسپرم کشور در روستای کمانگرکلای آمل با اشاره به اینکه بیش از 8 میلیون راس گاو سنگین در کشور وجود دارد، تصریح کرد: یک‌میلیون و 100 راس از این دام‌ها اصیل هستند و تولیدات خوب و انعطاف‌پذیری با محیط دارند.
وی بیان کرد: به دلیل اینکه تمامی واحدهای دامی مدیریت بالا ندارند به دنبال تنوع ژنی دام‌ها هستیم، افزود: یکی از ویژگی‌های نژاد سیمنیتال تولید همزمان گوشت و شیر است و نیز این نژاد به عوامل محیطی بسیار مقاوم‌تر است.
رکنی با تاکید بر اینکه با چالش‌هایی موجود در کشور به دنبال افزایش پروتئین با منشا شیر و گوشت هستیم، خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری بر روی نژادی که بازدهی مناسبی در تولید شیر و گوشت داشته می‌تواند این نیاز کشور را برطرف کند.
معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه بسیاری از کشورهای دنیا در مصرف سرانه شیر سرآمد هستند و به همین دلیل میزان شیر تولید شده در کشور باید افزایش یابد، اظهار داشت: برنامه‌ای در کشور به منظور افزایش تولید شیر و گوشت وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه کشور نیاز به تنوع ژنی دامی در زمینه تولید گوشت و شیر دارد، تصریح کرد: بسیاری از روستاهای کشور مستعد دامی با توقع بالا نیستند و باید دام‌هایی با اصلاح نژاد در اختیار این کشاورزان قرار گیرد.
رکنی با اشاره به اینکه نیازمند حرکتی اقتصادی در زمینه تولید شیر و گوشت هستیم، بیان کرد: این امر از طریق اصلاح‌نژاد دام‌ها حاصل می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com