افزایش 15 درصد تولید شیر و گوشت دراستان چهارمحال و بختیاری

افزایش 15 درصد تولید شیر و گوشت دراستان چهارمحال و بختیاری
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری ازافزایش 15 درصدی تولید شیر و گوشت قرمز استان در سال جاری خبر داد.
برزو هیبتیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد با بیان اینکه سالانه 35 هزار تن گوشت قرمز و250 هزارتن شیر در استان تولید می شود، افزود: با توجه به اجرای هدفمندی یارانه ها و اصلاح سیستم گرمایشی در واحدهای گاوداری استان، پیش بینی می شود تولید شیر و گوشت در استان 15 درصد افزایش یابد .
وی اختصاص تسهیلات 50 میلیارد ریالی برای اصلاح سیستم گرمایشی واحدهای گاوداری و مرغداری استان را ازمهمترین اقدامات دولت بمنظور کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان تولید در واحدهای دامپروری استان عنوان کرد .
هیبتیان تصریح کرد: حدود 170 واحد مرغداری در استان چهارمحال و بختیاری فعال است که 49 واحد برای اصلاح سیستم های گرمایشی اقدام کرده اند.
وی با بیان فعالیت 365 واحد گاوداری صنعتی دراستان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: 61 واحد از این گاوداری ها نیز از محل اعتبارات هدفمندی یارانه ها اصلاح سیستم داشته و 177 گاوداری به خرید تلیسه و 10 واحد نیز اقدام به خرید دام سبک(گوسفند و بز) کرده اند .
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی تعداد دام سبک استان را دو میلیون و 600 هزار راس عنوان کرد ویادآور شد: در حال حاضر جمعیت دام سبک استان یک میلیون و 300 هزارراس گوسفند و یک میلیون و 300 هزار راس بز را شامل می شود.
هیبتیان افزود: 50 هزار راس گاو دورگه، 35 هزار راس گاو اصیل و 200 هزار راس گاو بومی نیز در استان وجود دارد .
وی گفت 2.5 درصد شیر و 3.5 درصد گوشت قرمز کشور در چهارمحال و بختیاری تولید می شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com