افزایش قیمت مرغ سراسری است

افزایش قیمت مرغ سراسری است
رییس انجمن صنفی کشتارگاه های صنعتی مرغ استان اصفهان گفت:با توجه به افزایش قیمت مرغ زنده در کل کشور،افزایش قیمت هر کیلو مرغ در استان اصفهان رقم خورد.
حمیدرضا شیخان اظهار کرد:تا چند روز قبل قیمت هر کیلو مرغ برای مصرف کننده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بود و فروشندگان هر کیلو مرغ را ۱۰ هزار و ۶۵۰ تومان درب کشتارگاه خریداری می کردند اما با توجه به افزایش قیمت مرغ زنده در کل کشور افزایش قیمت هر کیلو مرغ در استان اصفهان نیز رقم خورد.
وی افزود:اگر قیمت مرغ افزایش پیدا نمی کرد کشتارگاه ها ضرر می کردند و از لحاظ اقتصادی آسیب می دیدند.پیرو جلساتی که در استانداری،جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان نیز در مورد قیمت و نحوه توزیع مرغ برگزار شد،مقرر شد تا افزایش قیمت مرغ در کشور در استان اصفهان نیز اعمال شود.
رییس انجمن صنفی کشتارگاه های صنعتی مرغ استان اصفهان تصریح کرد:هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ درب کشتارگاه (برای فروشندگان) ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان و در بازار (برای مصرف کنندگان) ۱۳ هزار و ۶۸ تومان می باشد.افزایش میزان تقاضا برای خرید مرغ و کاهش تولید این محصول در کل کشور منجر به افزایش قیمت کشوری مرغ شده است.
شیخان با تکذیب خبر ثبات قیمت مرغ بر قیمت ۱۱  هزار و ۹۰۰ تومان در بازار،ادامه داد:وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد داده است که هر کیلو مرغ با قیمت ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش برسد، ستاد تنظیم بازار کشور و وزارت صمت در حال بررسی این پیشنهاد هستند و در صورت تصویب، این قیمت ابلاغ خواهد شد.
وی اضافه کرد: میانگین کشتار مرغ روزانه در استان اصفهان ۴۴۰ تن است اما این آمار پیش از تعطیلات عید فطر به ۸۴۰ تن نیز رسیده است.
رییس انجمن صنفی کشتارگاه های صنعتی مرغ استان اصفهان یادآور شد:نمی توان پیش بینی کرد که قیمت مرغ در آینده به چه سمت وسویی خواهد رفت اما اگر پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر فروش هر کیلو مرغ با قیمت ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان تصویب شود، بی شک اوضاع در بازار گوشت سفید به‌ویژه مرغ بهبود خواهد یافت، در این صورت مرغدارانی که ضرر کرده‌اند به یک قیمت منطقی می رسند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com