افزایش دو هزار تومانی هر شانه تخم مرغ طی یک ماه

افزایش دو هزار تومانی هر شانه تخم مرغ طی یک ماه
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی قیمت ۷,۵۰۰ تومان را برای هرکیلوگرم تخم مرغ پیشنهاد کرده و این نرخ را به سازمان حمایت ارائه کرده است، گفت:فکر می کنم حدود ۲ تا ۳ روز آینده سازمان حمایت این قیمت را رسماً ابلاغ کند.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران از آغاز صادرات ضابطه‌مند تخم مرغ به کشور عراق خبر داد و گفت:تخم مرغ های قهوه ای که تحت عنوان تخم مرغ بومی به مردم فروخته می‌شود، صنعتی هستند.
ناصر نبی‌پورمیانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری ۶,۶۰۰ تومان و شانه ای ۱۳,۰۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت این کالا نسبت به حدود یکماه گذشته نزدیک به ۲,۰۰۰ تومان افزایش یافته اما هنوز با قیمت تمام شده تولید در حدود ۲ هزارتومان فاصله دارد.
وی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی قیمت ۷,۵۰۰ تومان را برای هرکیلوگرم تخم مرغ پیشنهاد کرده و این نرخ را به سازمان حمایت ارائه کرده است،افزود: فکر می کنم حدود ۲ تا ۳ روز آینده سازمان حمایت این قیمت را رسماً ابلاغ کند.
این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی اموردام تخم مرغ را کیلویی ۵,۵۰۰ تومان از مرغداران خریداری می کرد،افزود: به دلیل بهبود وضعیت بازار در پی آغاز صادرات مرغداران از تحویل کالای تولیدی خود به دولت اجتناب می کنند ضمن اینکه صادرات تخم مرغ به کشور عراق حدود یک هفته قبل آغاز شد اما در حال حاضر نسبت به آن زمان ضابطه مند شده و زیر نظر تشکل تخصصی تولید و سازمان دامپزشکی کشور انجام می شود.
نبی پور گفت: نماینده اتحادیه میهن و سازمان دامپزشکی کشور در مرز حضور دارند و کنترل می کنند که این محصول به صورت قاچاق از کشور خارج نشود. با این شرایط نوسانات قیمت در داخل نیز کنترل خواهد شد.
وی تغییرات قیمت تخم مرغ در مراکز خرده فروشی را بی ربط به وضعیت تولید و مراکز عمده دانست و گفت: قیمت تخم مرغ هنوز زیر نرخ تمام شده تولید آن است و مشخص نیست در خرده فروشی ها چه اتفاقی رخ می دهد که قیمت ها به این صورت است؟ و آنها از چه کسانی تخم مرغ می خرند؟ احتمالاً خرده فروشان از واسطه ها کالای مورد نیاز خود را تهیه می کنند.
نبی پور میزان صادرات تخم مرغ به کشور عراق را روزانه ۱۳۰ تا ۱۴۰ تن عنوان و اضافه کرد: عراقی ها بیشتر تمایل دارند تخم مرغ قهوه ای خریداری کنند بنابراین پیش بینی می شود که قیمت تخم مرغ در داخل کشور تا شهریورماه به ۷۵۰۰ تومانی هم که مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی است، نرسد.
این مقام مسئول درباره تخم مرغ های قهوه ای نیز با بیان اینکه این تخم مرغ ها بومی نیستند، گفت: برخی این تخم مرغ ها را به جای تخم مرغ بومی و محلی با قیمت بالاتر به مردم می فروشند حتی در بسته بندی آنها مقداری کاه نیز قرار می دهند تا به این ترتیب از مردم کلاهبرداری کنند. اما این تخم مرغ ها برای مرغداری های صنعتی است و مرغ تولیدکننده آن نیز مرغ قهوه ای است.
نبی پور با اشاره به اینکه میزان تخم مرغ های بومی و محلی به اندازه ای نیست که به تهران برسد و در اینجا به فروش برسد، افزود: این تخم مرغ ها معمولاً مورد مصرف محلی قرار می گیرند ضمن اینکه تخم مرغ های قهوه ای بسته بندی شده به طور ۱۰۰ درصد صنعتی است.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com